דיווח לבנוני: צה"ל מבעיר בלבנון שטחים מיוערים בסמוך לגבול

    שלמה ריזל 2 Comment on דיווח לבנוני: צה"ל מבעיר בלבנון שטחים מיוערים בסמוך לגבול

    מתח ביטחוני גבוה: בלבנון דווח כי צה"ל משליך מרחפנים חומרי בעירה לעבר שטחים מיוערים בסמוך לגבול. בנוסף טוענים בלבנון, כי צה"ל ירה פגזים ואש ממקלעים לעבר מפגשי גבול מסוכנים שם יכולים להסתתר פעילי חיזבאללה

    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות שיא בגבול: דיווחים בלבנון על שריפת שדות יזומות ע"י צה"ל בשטח לבנון הסמוך לגבול עם ישראל. מתמונות שהפיצו הלבנונים נראים רחפנים משליכים חומרי בעירה על שדות קוצים באזורי הגבול. ככל הנראה הדבר נעשה בכדי למנוע את התקרבותם של מחבלי חיזבאללה בסמוך לגדר במטרה לבצע פיגועים כפי שהארגון הצהיר לאחרונה. בלבנונים מאשימים את ישראל, כי אנשים שהגיעו לכבות את השריפות נתקלו באש שנורתה לעברם מחיילי צה"ל ובתגובה הם נמלטו.

    לטענת הלבנונים, צה"ל ירה פגזים והחל בירי ממקלעים לעבר חוות שבעא ובמספר מפגשי גבול בעייתים, בכדי לטהר את השטחים המסוכנים, שם יכולים להסתתר מחבלי חיזבאללה.

    בנוסף העיירה עדיסא הלבנונית הסמוכה לגבול החלה במבצע פתאום, "מנקים את הגבול". לאחר עשרות שנים של הזנחה לעירייה החל להיות אכפת שהגבול יהיה נקי. לא מן הנמנע כי מי שמנקים את הגבול בפועל אלו מחבלי חיזבאללה עם חולצות של העירייה.

    צפו בתיעוד: ניסיונות כיבוי האש בלבנון

    zQwBa9 lGiinD 8xEIMa n8azJB Jf3XgP

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לקראת הבחירות המתקרבות האמת מתגלה במקצתה: יו"ר אגודת ישראל ח"כ ליצמן: נכשלנו טוטלית בנושא חילולי השבת, הרכבת וכל העבודות שלא היו לפני עשר שנים מתקיימות היום בשבת בהסכמת חכי"ם "חרדים"….

      לקראת הבחירות האמת צצה, וזאת מפי הפוליטיקאים עצמם שפולטים מדי פעם מעט מני רב מהמציאות המרה והמצערת, בה כל ערכי היהדות הכי בסיסיים מוצעים למכירה בזה אחר זה תמורת הכיסאות, חצאי הכיסאות, תקציבים ושאר הג'ובים והתופינים המפלגתיים, כך ביממה האחרונה מודה יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן, כי המציאות בנושא חילולי השבת היא כשלון טוטאלי של הנציגות החרדית בכנסת, ליצמן מבטיח כמובן כי בקדנציה הבאה הכל יראה אחרת, אבל רק פתי יאמין…

      בד בבד גם ח"כ סמוטריץ ממפלגת 'הבית היהודי' מעיד ביממה האחרונה ש:"למפלגות החרדיות היה סעיף בהסכם הקואליציוני, שבכל פעם שה'סטטוס קוו' ישחק על ידי בג"צ, הוא יתוקן, הוא לא תוקן בחוק הכשרות, הוא לא תוקן בגיורים, הוא תוקן למחצה שליש ולרביע בחוק המרכולים, שהיה חצי 'ישראבלוף' חצי דבר אמיתי"

      חובה להדגיש כי סמוטריץ וליצמן מתייחסים בדבריהם רק לחלק מהנושאים החמורים, כשהנושאים החמורים ביותר כמו הגיוס והחינוך בהם הציבור החרדי נמכר במכירת חיסול ע"י המפלגות החרדיות אפילו לא מדברים עליהם.

      יהודי יקר, לקראת הבחירות המתקרבות, אל תאמין לנו!!! הטה אזנך לדברי הפולטיקאים החרדיים, ותבין לבד שאסור להצביע למפלגות החרדיות שמוכרות את כל הקדוש והיקר לעם היהודי, הפעם הדברים גלויים מתמיד,

      וכפי שכבר התפרסם עדות נאמנה מדברי רבינו בעל ה"דרכי שמואל" זיע"א, שאמר כי:" דעתי שאין להשתתף בבחירות לכנסת עד הגאולה השלימה, כי הנציגים כבר נטו מדרך ההשקפה המסורה, ושינוי השקפת החרדים למינות ואפיקורסות, וכבר לא יהיה לא משלחים טובים ולא שלוחים טובים" והוסיף: "המשך הדורות המסורה לנו מדור דור, יהי' אי”ה בכח האברכים המוסרים נפשם ועומדים בפרץ נגד הגזירות, וגם בונים ומחזיקים חינוך טהור במסי"נ, בלי שום תמיכה משלטונות וממקורות זרים". [האזינו למקבץ הקלטות מדהים ומטלטל מארכיון 'קו ההגנה']

      תחילה ההקלטות מדברי החכי"ם ליצמן וסמוטריץ שהתפרסמו ביממה האחרונה, ולאחמ"כ הקלטה מטלטלת של בכיר הליכוד דוד ביטן, שהיה יו"ר הקואליציה בממשלה האחרונה, ולקראת סיכום הקדנציה, סיכם בשני דקות את מכירת החיסול של המפלגות החרדיות בכל התחומים.

      וכן שלושה הקלטות קצרות נוספות, מדברי ח"כ סמוטריץ מהבית היהודי, בהקלטה ראשונה מהקדנציה האחרונה, מתקופת העברת חוק המרכולים, מודה סמוטריץ ומאשים את המפלגות החרדיות ואת מפלגתו כי: "מכרנו את השבת במחיר נמוך מאוד!

      ושני קטעי הקלטות מכנס שנערך ערב הבחירות האחרונות לפני כחצי שנה, בהם נשמע סמוטריץ מספר מה מתרחש מאחורי הקלעים, וכיצד מכרו המפלגות החרדית את השבת ואת הכותל. לטענת סמוטריץ בנושא חוק המרכולים נתניהו אמר לו שהחכים החרדים הסכימו בשקט להחריג את אילת ולאפשר בה את החילולי שבת, וגם במתווה הכותל החכים החרדים יצאו מהממשלה ואפשרו לנתניהו לאשר את מתחם הכותל לרפורמים. לטענת סמוטריץ מי שעצר את הפשרות בחוק המרכולים ובמתווה הכותל היו דווקא המזרוחניקים… תמצית דברי ח"כ דוד ביטן מהליכוד שהיה יו"ר הקואליציה בקדנציה האחרונה, ומסכם את פעילות החרדים:

      יש התקדמות אדירה מצד החרדים לכיוון החילונים! הם מסכימים למכסות גיוס דבר שבעבר הם לא הסכימו. הם הסכימו להשתלבות בעבודה יש מקומות שהם אפילו מסכימים ללימודי ליב"ה. הם תמכו בחוק המרכולים שמתיר לבתי קפה לחלל שבת רח"ל זה דבר שלא היה כמותו. בעשרים שנה האחרונות. לצערי הרב זה לא מספק את החילונים שדורשים עוד ועוד אז זה ענין של תהליך וא"א לעשות את הכל במכה אחת אבל חלה התקדמות גדולה מאוד ב-4 השנים האחרונות למרות שזה נראה שיש הרבה מאבקים, אני חושב שחלה התקדמות. בדברים הגדולים היתה התקדמות רצינית לכיון של החילונים הם לא יאהבו את מה שאני אורמ כי הם לא אומרים את זה בציבור אבל זה מה שקרה.

      אני מאשים: תמלול מההקלטה של ח"כ סמוטריץ בחודש כסלו תשע"ח בתקופת חקיקת חוק המרכולים: "יש לי הרבה הערכה וכבוד לשותפים שלי במפלגות החרדיות", "אני חושב שההתנהלות בהקשר הזה לא הייתה נכונה. אני חושב שבסופו של דבר, מכרנו את השבת במחיר נמוך מאוד, בחוק המרכולים וויתרנו על תל אביב דבר חסר היגיון לחלוטין. מנוגד לחלוטין להסכם הקואליציוני שקובע שאם תהיה פגיעה בסטטוס קוו בעקבות בג"ץ – אנחנו נתקן את הפגיעה הזו. האמת היא, הוויתור על תל אביב למעשה מהווה גם ויתור על כל המרכולים כולם, כל החוק שיבוא לכנסת לא יעמוד במבחן בג"ץ, ברגע שתבוא רשות לבג"ץ ותגיד 'שוויון', למה תל אביב כן ואני לא? אז גם החוק הזה ייפסל, יהיה מאוד נוח גם אז לתקוף את בג"ץ, ועוד פעם לא נתקן את זה כמו שאנחנו לא מתקנים את זה עכשיו.

      שאלה: במתווה הכותל ראינו שיתוף פעולה שלכם – האיחוד הלאומי – עם המפלגות החרדיות, מה קורה בשבת? סמוטריץ' מקדים וטוען כי האיחוד הלאומי הם אלו שגררו את החרדים לפסול את המתווה ועובר לדבר על השת"פ בנושא השבת: "יש לי טיפה מחשבה שבעקבות האירוע של הכותל הם כרגע לא מוכנים לשתף איתנו פעולה בהקשר של השבת. הם חוששים שאנחנו כנראה נהיה אמיתיים ואנחנו לא נסכים ללכת לפשרות למחצה לשליש ולרביע".

      שאלה: היה ניסיון ללכת לשיתוף פעולה עם החרדים? סמוטריץ משיב: בוודאי. הם לא מוכנים לזמן אותנו לפגישות. אני אומר לך את זה וכואב לי. עם המון אהבה והערכה לכולם, ברמה האישית הם חברים שלי, גם דרעי, גם ליצמן וגפני. במקרה הזה, השר אורי אריאל, עוד פעם ועוד פעם ביקש להשתתף.. לפני חצי שנה עוד היו מזמנים אותו לדיונים ומאז לא. הוא מבקש לבוא. הייתה אמורה להיות פגישה עם רוה"מ, השר אריאל ביקש לבוא – הוא סורב. למה סורב? או שלא נוח להם שהמזרחוניקים גם אכפת להם מהשבת או שהם מפחדים שנלך עד הסוף".

      1. לגזור ולשמור! התגובה מוכיחה כמה חשוב שמפלגות חרדיות מתנהלות לפי הוראות גדולי התורה, שהם הקובעים את סדר העדיפויות, ולא לפי תחושות דתיות כביכול של ההמון. צריך להיות עם הארץ גמור – לחשוב שחילולי השבת שאינם נוגעים אלינו כלל (מעבר לכאב על חילולי השבת), חשובים יותר מתקציבים למוסדות תורה, שהם הבסיס של הקיום היהודי בארץ. מובן מאיליו שהדת"ל נלחמים עבור השבת – כאשר בכל הנושאים אחרים הם מוכנים להתפשר, העיקר ששמירת שבת ציבורית תצדיק את הקדושה שהם מייחסים למדינה. ובינינו, על מה יש להם להלחם? הרי הם בעד גיוס, וכמה וכמה אצבעות שלהם הזיקו, כשיכלו לקדש שם שמים, כאשר מציבים את לימוד התורה בראש המעיינות, לפני עוד קראוון בשומרון, תקציבים, הרי מוסדותיהם חיים לגמרי על קופת המדינה ולא בצריפים עלובים. ובכלל, כל הסגנון של מעדיפים כסאות וכו' וכו', הסגנון של יושבי הקרנות של איצקוביץ בין מנחה למעריב, מוכר מאז ומעולם, דבר אחד ברור: לא דאגה לכבוד שמים, מדריכה אותם!
        למעשה, השיטה הנכונה של גדולי התורה, בפרט של העולם הליטאי, היא להתרכז במה שחשוב לציבור החרדי, ראשית, יכולת לימוד תורה, ללא סכנת גיוס, יכולת כלכלית לקיום מוסדות תורה, ומניעת חוקים שמצרים את יכולת קיום תורה ומצוות, כמו הדרת נשים לאחרונה ועוד. מעבר לזה, כל החוקים, כמו שבת או חמץ, שאין בהם בעצם שום תועלת ממשית, הרי כל מי שמחלל שבת באופן ציבורי מחלל אותה גם באופן פרטי. ומי שדואג לזה באמת, מצטרף לפעילות של "ערכים" וכדומה.