- רדיו קול חי - -

נסראללה ניסה לשכנע את הלבנונים: "אין לנו שום אמצעי דיוק לטילים"

ממעמקי הבונקר בלבנון וככל הנראה מרובע הדאחייה נאם הערב (שבת) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לפעיליו, על רקע חיסול תשתית הטילים המדוייקים בידי רחפנים נושאי חומר נפץ, מאז ישנו בלבול ופחד בקרב בכירי הארגון. חשיפת הרכיב הסופר חשאי גרם להם להבין שישראל יודעת בדיוק מה קורה במעמקי הארגון החשאי.

נסראללה חזר לאיים על תנועות הכטבמי"ם הישראליים בשמי לבנון: "מאז ההסכם ב-2006 הכלנו את פעילות טיסות המל"טים/ רחפנים הישראלים. התקיפה שבוצעה לאחרונה, משמעותה תקופה חדשה שמחייבת תגובה ופעולה להפלת המל"טים. לא אומר שנפיל כל מל"ט שיעלה לאוויר נפיל בכל יום, חודש או שעה וכו'… אך חשוב שתבינו שנשתדל לעשות כך ולהפיל כמה שניתן".

בגלל הפחד של נסראללה מתגובת העם הלבנוני ניסה לשכנע אותם כי אין בלבנון מפעלי דיוק טילים לאור הפרסומים המפורטים של צה"ל אודות הניסיונות של חיזבאללה: "אנחנו רואים שזו מתקפה ישראלית, ואני שואל את העם הלבנוני ובוודאי הישראלים שנתניהו משקר אותם מה המטרה שנפגעה? האמצעי לדיוק טילים… כולם מבינים ומכירים שאין במקום זה מפעל לייצור טילים מדוייקים, ולא שום אמצעי השייך לטילים המדויקים…".

לדבריו, "בחזקתנו טילים מדוייקים בלבנון, אך לא מפעלי ייצור. התגובה שלנו על ישראל- זהו דבר וודאי וסגור".

נסראללה התייחס לאיום הרחפנים ואמר במפורש ממה הוא מפחד, "הרחפנים האלה מסוכנים מאחר ויכולים להגיע לכל בית ויעד ולהפיל פצצות, דבר זה מסוכן מאחר וזה יכול להתחיל עידן החיסולים".

לסיום ניסה נסראללה לשדר מסר מאיים לישראל, אך לא בטוח שהוא עדיין בכלל סגור מה תהיה התגובה אם בכלל תהיה בקרוב, "בימים האחרונים פרשנים רבים עוסקים באופן התגובה- אני אומר לכם, לאף אחדד מהארגון אין סיבה להגיד מה אופי התגובה, אין אנו מחוייבים לפרשנויות אלה ולנו יש סיבה לכך שהאויב יישאר מבולבל… מי שמעלה במחיר יכול להיות שמטעה ומי שמוריד מערך התגובה יכול להיות שמטעה… מפקדי השטח מכירים ויודעים מה צריכים לעשות, נותר רק להתפלל להצלחה".