פעילות אגד באירופה מתרחבת

    עפר גדנקן No Comments on פעילות אגד באירופה מתרחבת

    אגד החלה בהפעלת התחבורה הציבורית בסובב האג שבהולנד באמצעות אוטובוסים חשמליים והיברידים
    יו"ר אגד, אבי פרידמן: "החברה תמשיך לחרוט על דגלה את נושא החדשנות ולשמור על אופיה כחברה מובילה. הולנד ופולין הן רק תחילת הדרך"

    צילום: ויקיפדיה
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    12 שנים לאחר שהחלה לפעול באירופה, חנכה בימים אלה חברת אגד את הזיכיון הבלעדי להפעלת תחבורה ציבורית באזור החלנדן הסובב את העיר האג. התחבורה הציבורית בתוך הערים דלפט וזוטמיר מופעלים מעתה באמצעות אוטובוסים חשמליים מתוצרת חברת VDL ההולנדית ויתר הקווים מופעלים באמצעות אוטובוסים היברידים המונעים בגז CNG ירוק מתוצרת חברת מרצדס.

    לרגל השקת הפעילות התקיים טקס חגיגי בעיר זוטמיר בהשתתפות בכירים במערכת התחבורה הציבורית ההולנדית ונציגים של אגד וחברת הבת ההולנדית EBS, וכן נציגים מטעם יצרניות האוטובוסים וספקים של מערכות הכירטוס והמיחשוב. קווי הזיכיון יופעלו משלושה דיפואים מתקדמים הכוללים מוסכים, מתקני תדלוק בגז, תשתיות טעינת לילה חשמלית וחניון לילה לאוטובוסים. בנוסף הקימה אגד בערים דלפט וזוטמיר 6 עמדות טעינה חשמלית מהירה לצורך הפעלה יעילה של האוטובוסים החשמליים ללא מגבלת טווח.

    הפעלת האוטובוסים החשמליים בזיכיון החלנדן באה בהמשך לפרויקט חשמלי נוסף שמפעילה אגד באזור אמסטרדם – קו המופעל באמצעות 10 אוטובוסים חשמליים מפרקיים ושלושה מטענים מהירים במיוחד בהספק של KwH450 הפועל בהצלחה זה שנה מהתחנה המרכזית באמסטרדם לערים וולנדם ואדם. מדובר באחד הפרויקטים המתקדמים ומרשימים בתחום התחבורה בו כל אוטובוס גומע בכל יום יותר מ- 400 ק"מ,  מה שמציב את הקו הזה כקו החשמלי עם טווח הנסיעה היומית לאוטובוס הארוך בעולם.

    בעשור הקודם זיהו בחברת אגד את השינויים הצפויים בשוק התחבורה בארץ והחליטו כי נכון יהיה להשתמש במומחיות שצברו בהפעלת שירותי תחבורה לאורך יותר מ-80 שנה בישראל, כדי להתפתח, להתרחב ולהפעיל שירותי תחבורה בעולם. ההתחלה לא הייתה פשוטה, החברה התמודדה עם חבלי לידה לא קלים, אולם למדה את כללי המשחק, ביצעה את ההתאמות הנדרשות כדי להצליח מחוץ לגבולות מדינת ישראל. כיום פעילה אגד אירופה באזורים שונים בהולנד ובערים מרכזיות בפולין, החלטה המוכיחה עצמה כאסטרטגיה מוצלחת.

    הולנד – המשתמשים שבעי רצון

    מערכת התחבורה הציבורית בהולנד הינה מהמתקדמות והאיכותיות בעולם, אשר דורשת מהמפעילות בשטחה את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם. הוכחה לכך, היא ביחס ממשלת הולנד לנושא המעבר לתחבורה חשמלית. הולנד הינה המדינה המובילה באירופה בהפעלת אוטובוסים חשמליים ואימצה יעדים שאפתניים, לפיהם החל בשנת 2025 כל האוטובוסים החדשים יהיו חשמליים והחל בשנת 2030 כל האוטובוסים המופעלים בהולנד יהיו חשמליים.

    תחילת הפעילות של אגד בהולנד היתה בשנת 2011, כאשר חברת הבת ההולנדית בבעלות מלאה של אגד EBS (Egged Bus Service) זכתה במכרז להפעלת התחבורה ציבורית באזור Waterland הצפוני לאמסטרדם  – הכולל בין השאר את הערים Purmerend, Volendam ו- Edam. המכרז הינו ל- 10 שנים ומופעל באמצעות כ- 200 אוטובוסים. מתחילת ההפעלה של מכרז Waterland ועד היום, זכתה EBS מדי שנה בציונים גבוהים ביותר בסקר שביעות רצון המשתמשים הנערך על ידי ממשלת הולנד, ובמשך שלוש שנים EBS אף קיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין 35 הזיכיונות בכל רחבי הולנד.

    בנוסף לאלה, זכתה החברה בשני מכרזים נוספים במדינה: ב-2018 זכתה EBS במכרז להפעלת תחבורה ציבורית באזור Voorne Putten הסמוך לעיר רוטרדם לתקופה של 10 שנים והחל מדצמבר 2018 הזיכיון מופעל בהצלחה באמצעות 60 אוטובוסים המונעים בגז (CNG) ירוק. בתחילת שנת 2019 זכתה EBS במכרז החלנדן להפעלת תחבורה ציבורית באזור הסובב את עיר הבירה האג לתקופה של 11 שנה שהחל פעול בימים אלה באמצעות 125 אוטובוסים.

     

    פולין – צי האוטובוסים ההיברידיים הגדול במדינה

    בפולין, מפעילה אגד חברת בת בבעלות מלאה בשם MOBILIS שהיא כיום החברה הגדולה ביותר מבין מפעילות התחבורה הציבורית הפרטיות בפולין. החברה מפעילה שלושה זיכיונות בבירה וורשה וזיכיון אחד בעיר קראקוב שהינה אחד מיעדי התיירות המתפתחים באירופה. סה"כ מפעילה אגד כ-250 אוטובוסים ברחבי פולין. כמו כן, החברה מפעילה את צי האוטובוסים ההיברידיים הגדול בפולין – 61 אוטובוסים מתוצרת חברת מאן הגרמנית.

    יו"ר אגד, אבי פרידמן: "אגד היא החברה הישראלית הראשונה והיחידה, שהחליטה לקחת את הידע והניסיון שצברה בישראל ולהשתמש בו כדי להפעיל קווי תחבורה באירופה. המהלך שהחל לפני כ-12 שנה  הפך להצלחה גדולה ולראיה, היום EBS הינה אחת מהחברות המובילות בשוק התחבורה הציבורית ההולנדי, שהינו מהמובילים בעולם. בנוסף לכך, אנו מפעילים את אחד הקווים החשמליים החדשניים והמתקדמים בעולם בין אדם לוולנדם ואמסטרדם. כך גם בפולין בה חברת MOBILIS הפכה עם השנים למפעיל הפרטי החזק והמוביל בערים המרכזיות במדינה. החברה תמשיך לחרוט על דגלה את נושא החדשנות ולשמור על האופי החלוצי ואני סמוך ובטוח כי הולנד ופולין הן רק ההתחלה".

    אפי ארבל, מנכ"ל אגד אירופה: "תחילת הפעלת הזיכיון החדש בהולנד הינה עוד נדבך בהתפתחותה של אגד אירופה. החזון שקבעה לעצמה אגד כאשר יצאנו לדרך הולך ומתממש לנגד עינינו. בשנים הקרובות, בכוונתנו להרחיב את הפעילות בהולנד ובפולין, להתרחב למדינות נוספות ברחבי אירופה ולחזק עוד את מעמדה של אגד כשחקן משמעותי ומרכזי בתחום התחבורה הציבורית באירופה".



    0 תגובות