הסכם זהות • בימין: "גילה אחריות"; בשמאל: "כסא תמורת חסינות"

    איתי גדסי 2 Comment on הסכם זהות • בימין: "גילה אחריות"; בשמאל: "כסא תמורת חסינות"

    המערכת הפוליטית מגיבה בסערה לאחר חתימת ההסכם בין מפלגות זהות והליכוד. בכחול לבן כינו את המהלך "כסא תמורת חסינות" הדרך לממשלה קיצונית. בימין בירכו על המהלך שימנע איבוד עשרות אלפי קולות לפח

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חתימת ההסכם בין מפלגת זהות לליכוד ופרישת זהות מהמירוץ הפוליטי בתמורה לתפקיד שר בממשלה לפייגלין ורפורמות כלכליות. המערכת הפוליטית מגיבה בסערה להסכם וכמו תמיד תלוי מאיזה צד מסתכלים על ההסכם, מימין מברכים ומשמאל מטיחים האשמות של שוחד פוליטי.

    יו"ר רשימת ימינה, איילת שקד הגיבה על פרישת פייגלין מהמירוץ: "משה פייגלין גילה אחריות גדולה כלפי גוש הימין ומדינת ישראל. התנהלתו האחראית במערכת בחירות זו ראויה להערכה".

    עוד הוסיפה: "משה פייגלין ואנשי זהות קידמו משמעותית את רעיון החירות, הכלכלה החופשית והחזרת האחריות מהמדינה לאזרח. גם ההישג בסוגיית הקאנביס הרפואי חשוב מאין כמוהו". בהמשך קראה שקד לכל מצביעי זהות לעבור לימינה.

    מכחול לבן נמסר בתגובה לסיכום בין נתניהו לפייגלין: "נתניהו דואג רק לנתניהו והפעם הוא קונה את פייגלין – כיסא תמורת חסינות. על חשבוננו הוא מנסה להקים את ממשלת החסינות הקיצונית שלו, ממשלת סמוטריץ – פיגלין – בן גביר, שתקדם סדר יום קיצוני של הדתה-המרה-מדינת הלכה".

    עוד הוסיפו: "הציבור בישראל מבין שהבחירה היא בין ממשלת חסינות שתדאג רק לנתניהו לבין ממשלת אחדות רחבה בראשות כחול לבן, שתדאג לאזרחי ישראל".

    השר בצלאל סמוטריץ' מברך את משה פייגלין על הנכונות והאחריות לגוש הימין בבחירות הקרובות: "הצעד של פייגלין בו הוא דואג לעקרונות הרשימה שלו ומאידך מגלה פרגמטיות ומוותר על ריצה לא ריאלית הוא מבורך וראוי להערכה. אחריות כזו על ידי כלל הגורמים במחנה, יכולה להציל את הימין ולמנוע הקמת ממשלת שמאל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל הכבוד לפגלין שהשכיל להבין ופרש עכשיו נשאר בן גביר עים עוצמה יהודית שכנראה אין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה וכל הקולות שלה יזרקו לפח אים והיה ובן גביר יתעשת ויפרוש הוא יעשה צעד נכון לטובת מדינת ישראל והציבור הימני וכך ימנע את הסחטנות של ליברמן ואת בזבוז הקולות.

    2. 1

      זה חברה שלעולם לא שיצביעו למפלגה אחרת ובטוח לא לימינה שדפקו את עוצמה ככה שאם עוצמה רצים עד הסוף זה יהיה הכי טוב כי בזה יגמרו הויכוחים כמה הם שווים ואם פיתאום הם יעברו בעז"ה זה יהיה נס לכל מי שחשוב לו המדינה והיהדות והתורה הקדושה ובעיקר שיהיה מותר לחיות כאן גם על פי ההלכה היהודית הקדושה ולא שכל הזמן כל הערב רב מכריכים אותנו לכל מיני דברים שהם נגד התורה הקדושה באיצטלה של חופש דת