בשורה כלכלית • נתניהו לפייגלין: "אני רואה אותך שר בממשלתי"

    איתי גדסי No Comments on בשורה כלכלית • נתניהו לפייגלין: "אני רואה אותך שר בממשלתי"
    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התכנס יחד עם יו"ר זהות משה פייגלין להצהרה משותפת לאחר הסכם שנחתם בין המפלגות בו זהות תפרוש מהמירוץ לכנסת בתמורה לתפקיד שר בממשלה למשה פייגלין ועוד חוקים נוספים שתחוקק הכנסת ברוח מפלגת זהות.

    ראש הממשלה התייחס ליחסים האישיים בין השניים, "משה, זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. כשפגשתי אותך לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת. שיחות מעמיקות, ארוכות ואני אומר לכם מאוד מעניינות, ואתה אמרת לי, "תגיד למה זה לקח לנו 25 שנים לקיים שיחות כאלה?" טוב, יש לפעמים מקרים כאלה".

    נתניהו התייחס לנושאים הכלכלים ששניהם רואים עין בעין, "אבל גילינו דבר פשוט שידענו אותו אבל לא בעוצמה שהתגלתה, ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות, שנינו תומכים בחירויות הפרט ובהורדת הרגולציה".

    ראש הממשלה התחייב לתת פיתרון למצוקת תרופת הקנביס, "שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה, שנינו מודעים למצוקת העולים ואנחנו מחוייבים לפתור אותה, ויש עוד דבר אחד חשוב מאוד שאנחנו שמנו לב, אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס ומגיע להם לקבל את תרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. זה לא מתקבל על הדעת".

    ראש הממשלה התייחס להסכם בין השניים ואמר: "אני רואה אותך שר בממשלה, אני רואה אותך שותף נאמן לדרך ולחזון, אני לא אומר את זה רק מן השפה אל החוץ ואילו אינן מילים בעלמא. אני באמת מתכוון לזה, ואני חושב שאנחנו נוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל".

    .

    יו"ר זהות משה פייגלין אמר בהצהרתו: "כגודל התקווה כך היתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפיה שנוצרה. והנה אדוני, דווקא מתוך מועקה נוראה של חולים, ומתוך טרגדיה איומה של אשה צעירה שקיפדה את חייה כי לא יכלה לקבל את התרופה שהאריכה אותם, נוצרה הדברות ונפתח הפתח להתחיל ולהגשים בכ"ז, מתוך הממשלה שתקום בראשותך בע"ה, את חזון החירות של זהות".

    פייגלין במהלך הצהרתו הזכיר את הנושאים שהליכוד התחייבה לקדם: ראשון ההישגים שמוצג בהסכם שנחתם היום – אומר, ואני מצטט: "במהלך המושב הראשון של הכנסת ה – 22 יחוקק חוק "לגליזציה לחולים" שיתיר רכישת קנאביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל, מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל –על פי בחירת המטופל".

    עוד הוסיף פייגלין: יש בשורה גדולה לשוק הפרטי, להורדת יוקר המחיה, ולעסקים הקטנים בישראל: כל עסק חדש, עד לגובה מחזור של 2 מליון שקלים, לא ישלם מס הכנסה בשנתיים הראשונות להקמתו, עד שיתקזז על כל הוצאות ההקמה".

    פייגלין המשיך בהסכם מול הליכוד, "אתם צעירים? אתם יזמים? קודם כל תתחילו להרוויח באמת! רק אח"כ תתחילו לשלם. אתם גם לא תעמדו בתור ב- 70 תחנות בירוקרטיות ותמתינו לאישורים לפתיחת העסק– די יהיה שתתחייבו כי אתם עומדים בתקנות – ותתחילו מיד לעבוד".

    לסיום אמר פייגלין: "ישראל תציב כיעד לאומי, טיפוס לעשיריה הראשונה במדד קלות עשית העסקים של הבנק העולמי, בתוך 5 שנים. בהסכם הזה יש בשורה של שוק חופשי והתחלה של הורדת יוקר המחיה – כי כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת, לא יצטרך עוד ע"פ ההסכם, לעבור גם תקינה ישראלית".

    .

     



    0 תגובות