שגרירות נוספת: המדינה הקטנה בעולם הכירה בירושלים כבירת ישראל

    איתי גדסי No Comments on שגרירות נוספת: המדינה הקטנה בעולם הכירה בירושלים כבירת ישראל

    מדינת נאורו הקטנה בעולם, הכירה בירושלים כבירת ישראל ועתידה להעביר את השגרירות אליה בקרוב. השר כץ: "בכוונתנו להמשיך ולפעול לצירוף מדינות נוספות להכרה ולפתיחת שגרירויות ונציגויות בירושלים"

    אחראי על המהלך. השר כץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פעילות משותפת של רה"מ בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ , מול שגרירת נאורו בישראל, בסיוע קונסול הכבוד של נאורו בישראל דוד בן בסט, הכירה מדינת נאורו, שהיא חלק מגוש המדינות הפסיפיק- בירושלים כבירת מדינת ישראל.

    נאורו היא המדינה העצמאית הקטנה ביותר בעולם. כ-15 אלף תושבים מתגוררים בשטחה. מדובר במדינת אי במיקרונזיה. אך הדבר החשוב ביותר לישראל, מדובר במדינה החברה באו"ם ולה זכות הצבעה כמו לכל המדינות והשפעתה שווה בהצבעות באו"ם.

    בקרוב תקבל הממשלה החלטה על תוכנית לסיוע למעבר שגרירויות ומשרדי אינטרסים לירושלים ובמסגרת זו יוקצה מקום גם לשגרירות נאורו.

    מהלך זה מצטרף להחלטת נשיא הונדורס לפתיחת משרד בירושלים ביום ראשון הקרוב, שיהפוך בהמשך לשגרירות ולהחלטה המחודשת של ממשלת פארגוואי לפתוח משרד אינטרסים בירושלים.

    שר החוץ כ"ץ ברך על המהלך של נאורו והוסיף: "עוד מהלך שמבשיל ונושא פירות, לאחר ההכרה ההיסטורית של נשיא טראמפ בירושלים כבירתה של מדינת ישראל מדינות נוספות עושות את הצעד החשוב הזה. נמשיך לחזק את מעמדה המדיני של ירושלים. בכוונתנו להמשיך ולפעול לצירוף מדינות נוספות להכרה ולפתיחת שגרירויות ונציגויות בירושלים".

    צילום לווין של מדינת נאורו:

    800px-Nauru_satellite



    0 תגובות