- רדיו קול חי - -

תיעוד מיוחד: שני דולפיננים נצפו בחוף בסמוך ליפו

פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים זכו היום (ראשון) לתצפית מרשימה של שני דולפיננים מצויים, חמישה צבי ים חומים ושלך בנדידה בסיור פיקוח ימי היום בין אשקלון ליפו.

גיא לוויאן פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים סיפר על המחזה המרהיב: הופתענו לראות תצפית מרשימה של בעלי חיים רבים בסיור הימי היום. מאוד משמח אותנו לפגוש ולעקוב אחר בעלי החיים בים התיכון.

הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו 2.5-3.5 מ'. להקה ממוצעת מונה חמישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני הזוויגים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות.

photo_2019-08-25_16-37-42 [1]

הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק. אוכלוסיית הדולפינן המצוי מעל מדף היבשת שלאורך חוף הים התיכון בישראל מוערכת ב-300-400 פרטים. תת האוכלוסייה בים התיכון מסווגת כמין שעתידו בסכנה, כאשר הסיכון העיקרי שמאיים עליה הוא לכידה בשוגג בציוד דיג. איומים נוספים כוללים את זיהום הים, בליעת פסולת ופגיעה במארג המזון.

ב-2017 הכריז הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN) על שטח מדף היבשת שמול חופי הים התיכון של ישראל כאזור חשוב ליונקים ימיים (IMMA), בעקבות תצפיות של דולפיננים מצויים ודולפינים מצויים על ידי מחמל"י (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל) לאורך השנים.

צילום: גיא לוויאן – רשות הטבע והגנים

photo_2019-08-25_16-37-41 [2]