פרוש: "ביטול הטיסות לאומן בלילה יגרום למחסור בטיסות ופגיעה בציבור"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פרוש: "ביטול הטיסות לאומן בלילה יגרום למחסור בטיסות ופגיעה בציבור"

    מתוך כמאה טיסות ליליות לאומן, רק 15 אושרו, בעקבות העתירה לבית המשפט כנגד הטיסות הלילות לאומן. לטענת העותרים הטיסות גורמות לרעש סביבתי קשה לתושבים המתגוררים בסמוך לנתב"ג. סגן השר פרוש פנה למנכ"ל רשו"ת וביקש להיפגש עמו בהקדם

    נתב"ג בלילה צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות צמצום הטיסות לאומן לקראת ראש השנה הבעל"ט בהוראת בית המשפט המחוזי, שיגר אתמול סגן שר החינוך מאיר פרוש מכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות בו ביקש להיפגש עמו בדחיפות כדי לדון במציאת פתרונות לטובת אלפי הנוסעים הרבים המבקשים להתפלל בראש השנה באומן.

    בפתח המכתב מבהיר פרוש את החשיבות הגלומה במציאת פיתרון מיידי ובשל מיעוט התאריכים בהם ניתן השנה להמריא לקראת החג.

    "מידי שנה בשנה יוצאים בערב ראש השנה אלפי חסידים לתפילות החג באומן שבאוקראינה. אומדן זהיר מדבר על 20 אלף איש שמתעתדים לטוס גם השנה", פתח פרוש את מכתבו.

    בדבריו הסביר כי בשל העובדה שראש השנה הקרוב חל השנה בימים שני ושלישי, רבים מהמתפללים מבקשים להמריא לאוקראינה במהלך סוף השבוע הקודם לו, בלילה שבין חמישי לשישי או במוצ"ש שלפני ערב ראש השנה.

    פרוש עמד במכתבו על ההחרגה הניתנת מידי שנה לחוק איסור המראות בשעות הלילה המאוחרות. "כידוע מאז נקבע ע"פ החוק איסור המראות בשעות הלילה המאוחרות, הוחרגו בכל שנה הטיסות הליליות לאומן וניתן היתר לקיימן גם בין השעות 1:40 ל-5:00 לפנות בוקר וזאת כדי לאפשר יציאה מסודרת לכל הנוסעים, וכך נעשה גם השנה".

    "דא עקא, בעקבות עתירה שהוגשה בנידון, בוטלו רוב הטיסות שכבר תוכננו לערב ראש השנה, ומתוך כ-100 טיסות אושרו 15 טיסות בלבד לעשות שבין 23:00-6:00. לעומת זאת בשנה שעברה לדוגמה הפעילו החברות 31 טיסות שכר ל-5629 נוסעים ומתוכן 4 טיסות בזמן עוצר הלילה ועוד 3 טיסות הופעלו בערב החג (לאחר פתיחת השדה).

    "למותר לציין כי צמצום כה דרסטי של מספר הטיסות עלול לגרום למחסור חמור במקומות ויש לבחון דרכים אחרות שיאפשרו להגדיל את מספר הטיסות המאושרות", כתב סגן השר.

    את מכתבו חתם בבקשה להיוועד עמו כדי למצוא בדחיפות פיתרון. "לאור האמור לעיל אבקש להיפגש אתך בדחיפות על מנת לדון בנושא ולנסות למצוא פתרונות לטובת הנוסעים הרבים. אודה לך מאד על קביעת מועד לפגישה דחופה זו".

    כזכור, ביהמ"ש המחוזי בלוד קבע לפני שבועות אחדים כי לא יהיו טיסות לאומן בלילה. זאת משום שמנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו כשהתיר הפרה של שעות העוצר, 01:40-5:00, בטיסות הסמוכות לראש השנה.

    גורמים בכירים בחסידות ברסלב אמרו ל'המבשר' עם קבלת ההחלטה בבית משפט המחוזי לצמצום הטיסות לאומן כי "מדובר בעוד החלטה שערורייתית ומקוממת המצטרפת לשורת הפסיקות הארוכה כנגד הציבור החרדי בכל דבר שקשור למגזר החרדי. הפסיקה היא אוטומטית נגדנו.

    מדובר במספר קטן של ימים לפני ראש השנה וההפרעה, אם ישנה, היא מינימלית. קשה להבין מדוע פסק בית המשפט את מה שפסק ובפרט לאור העובדה שהסמכות הרשות המקצועית בנושא זה (רשות התעופה) קבעה כבר כי הדבר הגיוני ומותר"



    0 תגובות