הרשימה הערבית תיכנס לקואליציה? ח"כ עודה: "אפשרי"

    איתי גדסי No Comments on הרשימה הערבית תיכנס לקואליציה? ח"כ עודה: "אפשרי"

    היסטוריה ביחסי המפלגות הערביות לקואליציה ולמדינת ישראל? לאחר שנים רבות בהן שהו באפווזיציה, מביע ח"כ איימן עודה נכונות להיכנס לקואליציה על מנת ליטול חלק בניהול המדינה: "אנחנו לא סוג ב'"

    איימן עודה צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מוכן להיכנס לאחר הבחירות לקואליציה בראשות המרכז – שמאל, אם "כחול לבן" והמפלגות האחרות ייענו לשורה של דרישות יסוד שנוגעות לערביי ישראל ולתהליך המדיני. כך מתפרסם היום ב"ידיעות אחרונות".

    חבר רשימתו של עודה גימד את דבריו של עודה. בראיון ל"כאן" אמר: "דברי עודה אינם מייצגים את הרשימה המשותפת אלא אותו בלבד אולי גם את מפלגתו חדש. לא יהיה מצב שהרשימה המשותפת תהיה חלק מהקואליציה. עוד שעה אנחנו נפגשים עם עודה ונגיד לו את זה".

    שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לדבריו של עודה: "הצהרת "עודה – טיבי" היא תחילתה של מדינת כל אזרחיה ואוסלו 2 וסופה של המדינה היהודית דמוקרטית. ממשלת לפיד גנץ בשיתוף ליברמן (אין נאמנות אין אזרחות) יהיו חתומים על ממשלת שמאל קיצונית שלא נראתה כאן מעולם".

    רשימת "ימינה" בתגובה לתמיכה והצטרפות יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה להקמת ממשלת שמאל: "הבחירות האלו הם בין "ימינה" גדולה בממשלת ימין חזקה או ממשלת עודה-גנץ-לפיד. אחמד טיבי ואיימן עודה יהפכו בקרוב מסוכנים של הרשות הפלשתינית בכנסת ישראל לסוכנים זרים של אבו מאזן בממשלת ישראל".

    "אחרי שנים בהם הרשימה המשותפת חופרת מנהרת טרור לכנסת ישראל דרך השת"פ של עזמי בשארה עם חיזבאללה והשתתפות חנין זועבי במשט המרמרה התמיכה של איימן עודה בהקמת ממשלת שמאל היא תעודת הכשר לשר לענייני טרור בממשלת ישראל. עכשיו יותר מתמיד חייבים להבין הבחירות הללו הם בין "ימינה" גדולה בממשלת ימין חזקה, או ממשלת שמאל בתחפושת של אחדות איימן עודה, גנץ-לפיד והחבר ליברמן".

    יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "הודעתו של איימן עודה מהיום שהרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל. מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין "הליכוד" לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. "ישראל ביתנו" לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה. מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אוייבי ישראל, בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. "ישראל ביתנו" תתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו".



    0 תגובות