- רדיו קול חי - -

גפני בריאיון: "עת צרה היא ליעקב – אנחנו לא יודעים מה יהיו התוצאות"

צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מראשי יהדות התורה בריאיון ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס לבעיות התקצוב של ילדי החינוך המיוחד בציבור החרדי: "משרד החינוך לוקח כסף מקייטנות של חנוכה כדי לפתור חלקית את מצוקת החינוך המיוחד והילדים האלרגיים, והיום אני מזדעזע כי אני שומע שגם הפתרון הזה לא כולל את הילדים החרדים! מדינת ישראל רחוקה מאוד ממדינת צדק ומוסריות".

גפני מאיים באופן ברור כי לא יאשר העברות כספים למשרד החינוך אם ילדי החינוך החרדי לא יתוקצבו, "אני מודיע, לא יועברו תקציבים למשרד החינוך עד מציאת פתרון רציני. לא יעלה על הדעת שילד עם צרכים מיוחדים יקופח רק בגלל היותו חרדי".

אני נגד עתירה לבג"ץ. מצהיר גפני בריאיון ומסביר: "אני נגד הליכה לבג"ץ גם במקרה הזה. נכון שבג"ץ פסק לטובת בתי הספר, אבל זה היה רק בגלל שהעותרים היו ויצ"ו. אם החינוך העצמאי היה עותר אני לא בטוח שזו הייתה התוצאה. וגם שם אחרי הפסיקה משרד החינוך החליט לתעדף את בתי הספר על גבם של גני הילדים, פשוט הזוי".

אחת ההסתות החמורות והגרועות ביותר שחווה הציבור החרדי אומר גפני על קמפיין ליברמן בבחירות: "ליברמן הוא זגזגן. רשמית לא נתייחס אליו, אבל מיום ליום אני אומר, ההסתה שהוא עושה היא מהגרועות שראינו גם בימי חיינו".