המהפכה שהתחילה בשנות ה-80: מוטי הלר בתצוגה מרתקת • צפו

    קלמן טלר No Comments on המהפכה שהתחילה בשנות ה-80: מוטי הלר בתצוגה מרתקת • צפו

    בין הזמנים והקווים: גלריית המקלט מציגה בימים אלו את יצירותיו המופלאות של המאייר החרדי מוטי הלר

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחום הקומיקס והקריקטורה בחברה החרדית עומד כיום בשיא פריחתו. מדובר בתקופה שלא היתה כמוה לפני כן. חלוץ התחום הוא יוני גרשטיין, חוזר בתשובה שבהנחיית מרן הגראמ"מ שך זיע"א קיבל אישור לעשות מדור קריקטורה בעיתון יתד נאמן עוד בשנות ה-80. יחד עם הרב ברוך צ'ייט יצרו את הספר המאויר – 39 מלאכות של שבת. ומאז הקומיקס והאיור כבשו את מדפי ספרות הילדים במגזר. מוטי הלר, בן 40, יליד מאה שערים חסיד קרלין-סטולין תלמיד ממשיך של גרשטיין. מציג את מבחר מסגנונותיו האמנותיים בגלריית המקלט בירושלים. הקריקטורה האיור האמנותי והקומיקס. בעבר סגנונות אלו נחשבו לאחים חורגים בקרב האמנויות היפוץ אך היום ברור לכולם שיש להם כוח השפעה משמעותי ויכולת תקשורתית נדירה עם הצופה.

    מאחורי הלר עומד רפרטואר מכובד של ספרים מאוירים 'הפרשה מספרת לי' ועוד כמו גם ספרי הקומיקס 'משפט שדה' 'מבצע סין' וחשיפה ראשונה לספר 'המרדף' שיצא בקרוב ומוצג בגלריית המקלט. יחד עם מבחר קריקטורות שמנגישות לצופה את הלך הרוח ואת דופק החיים האקטואליים בחברה החרדית.

    גלריית המקלט היא הגלריה הראשונה שהוקמה בשכונה חרדית לפני 15 שנה בראשותו של הרב ישראל גליס בשכונת מקור ברוך, ומטרתה לאפשר לאמנים מהמגזר להתפתח ולהיחשף כמו גם לאפשר לקהל הדתי לצרוך אמנות בכלים שמתאימים לו. התערוכה היא אינטראקטיבית וידידותית לילדים המוזמנים לבוא, לגעת, לצייר, לראות ולחוות בפעילויות שונות את עולם הקומיקס.

    מופעים קרובים:
    ביום חמישי הקרוב כ"א אב, 22.8 יתקיים מופע ושיח עם האמן (5 ש"ח כניסה, בנות בשעה 18:00 בנים בשעה 20:00)
    ובשבוע הבא ביום ג', כ"ו אב, 27.8, תתקיים סדנת אומנות ססגונית לאמהות ובנות בשעה 17:30 בעלות 25 ש"ח
    ביום חמישי כ"ח אב 29.8, בשעה 17:30, שעור התנסות ראשון בסדנת קומיקס לבנים 25 ש"ח.



    0 תגובות