מרגי: "יש להקים את המועצה הלאומית לחינוך"

    איתי גדסי No Comments on מרגי: "יש להקים את המועצה הלאומית לחינוך"

    חבר הכנסת יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך: "התפקיד החשוב ביותר אחרי תפקיד ראש הממשלה הינו תפקיד שר החינוך"

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) נאם בכנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים שנערך ביד בנימין ואמר: "יש להקים במיידי את המועצה הלאומית לחינוך – אם היא הדבר הנכון בבטחון ובכלכלה – בוודאי הינה חובה בחינוך".

    "עוד שנה חלפה והגיעה רעותה מהר מידי מכיוון שלא התכוננו אליה כנדרש. מגיעה עוד שנה בה יבחר נושא מרכזי, אשר לא באמת יצליח לחולל שינוי. אנו מחויבים לשאול בפתח כל שנת לימודים האם המערכת מוכנה להתמודדות עם האתגרים הרבים הניצבים בפניה? האתגר הגדול הינו להגדיר מחדש את מטרות החינוך. ללא הגדרה מחדש – לא יגיע השינוי המיוחל".

    "המערכת צריכה וחייבת את המבוגר האחראי – את אותו שר אשר מרגע היבחרו ישים בצד את שליחותו הפוליטית ויחליף אותה בשליחות לאומית. כולם מדברים על השינוי ועל הצורך בו, בשני העשורים בוצעו רפורמות רבות אשר לכל אחת יש שם משלה, אולם הצלחת הרפורמה השפיעה רק לד' אמותיה, אולם יחדן לא הצליחו רפורמות אלו להביא את השינוי הגדול. אני מנסה להבין כולם מבקשים ומצפים לשינוי, מדוע הוא מתמהמה ואינו מגיע? מערכת החינוך הינה ריכוזית, משרד החינוך אמור לקבוע מדיניות ולהיות רגולטור בלבד ולא לעסוק כלל בביצוע".

    "השינוי חייב להגיע מלמעלה החל ממוסדות להשכלה גבוהה, מכוני הכשרה לעובדי הוראה עד שיחלחל לכלל מערכת החינוך. התפקיד החשוב ביותר אחרי תפקיד ראש הממשלה הינו תפקיד שר החינוך. יש להקים במיידי את המועצה הלאומית לחינוך – אם היא הדבר הנכון בבטחון ובכלכלה – בוודאי הינה חובה בחינוך. כולי תקווה כי בשנה הבאה אעמיד כאן רק בכדי לברך על השינוי המיוחל שכבר יגיע. שנת לימודים פורה וטובה".



    0 תגובות