דרמה במשרד הבריאות: עיכוב בחיסוני השפעת

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on דרמה במשרד הבריאות: עיכוב בחיסוני השפעת

    בקופות החולים חוששים מחורף קשה במיוחד: תחזית הזנים של ארגון הבריאות העולמי התעכבה, והחיסונים יגיעו השנה באיחור; החיסון בתרסיס לא יגיע כלל

    מבחנות | אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם תכננתם להתחסן נגד שפעת בקרוב, תיאלצו לחכות מעט. מבדיקת "ישראל היום" עולה כי בשל עיכוב עולמי חיסוני השפעת יגיעו לישראל רק בנובמבר, בעוד בשנים קודמות ניתנו החיסונים בקופות החולים כבר בסוף ספטמבר, כך שמדובר בעיכוב של חודש לפחות.

    לנוכח האיחור בהגעת החיסונים, לצד התחזית שלפיה עונת השפעת עלולה להתחיל מוקדם מהרגיל, מומחים ממליצים להתחסן מיד עם הגעת החיסונים.

    כל קופות החולים הצטיידו השנה בחיסון נגד ארבעה זני שפעת, המחליף את החיסון הקודם שהגן מפני שלושה. תחזית הזנים שייכללו בחיסון נקבעת על ידי ארגון הבריאות העולמי. השנה היה עיכוב בקביעת זני החיסון, וכתוצאה מכך עיכוב עולמי בייצור החיסונים.

    בשירותי בריאות כללית רכשו השנה 1.1 מיליון מנות חיסון, חלקן צפויות להגיע באמצע או בסוף אוקטובר וחלקן בתחילת נובמבר. במכבי רכשו 450 אלף מנות חיסון, שיהיו זמינות בתחילת חודש נובמבר. במאוחדת רכשו 250 אלף חיסונים, וההערכה היא כי החיסונים יגיעו רק בחודש נובמבר, ובלאומית רכשו 115 אלף מנות חיסון. בנוסף צפויים להינתן חיסוני שפעת לתלמידי כיתות ב' ו־ג' בבתי הספר במסגרת שירותי בריאות התלמיד.

    החיסון לשפעת בתרסיס, "פלומיסט", לא יגיע השנה כלל לישראל. כך דיווחה היצרנית אסטרהזניקה למשרד הבריאות. זאת בשל צפי לעיכוב משמעותי במלאי הייצור לעונת השפעת הקרובה של החיסון המיועד לבני שנתיים עד 49.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזו דרמה… פחות אנשים ימותו מהפייק חיסונים