העירייה אישרה: כנסת ישראל תשנה פניה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on העירייה אישרה: כנסת ישראל תשנה פניה

    כנסת ירוקה: עיריית ירושלים אישרה את הרחבת משכן כנסת ישראל | תכנית ההרחבה מתבססת על תכנון ירוק וסביבתי

    הדמיה צילום: פלג אדריכלים
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המקומית לתכנון ובניה בראשות מ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר אישרה את הרחבת משכן כנסת ישראל. בהחלטתה, ממליצה הוועדה המקומית לוועדה המחוזית להפקיד תוכנית המאפשרת הרחבות עתידיות למשכן כנסת ישראל המתבססות על תכנון מקיים, ירוק וסביבתי, שיבוא לידי ביטוי בין היתר באמצעים כמו: בניה שתעמוד באופן המחמיר ביותר ובהצטיינות בתקן הישראלי לבניה ירוקה, בניה משמרת מים להשבת מי הגשמים חזרה לקרקע, תכנון הבניין בדרך שישמור על חיסכון אנרגטי בכל מערכות האוויר והחשמל, שימוש במרכז אנרגיה – בגז טבעי. בנוסף, על גבי חלק מהגגות תישתל צמחיה ויהיו מקומות לישיבה, מנוחה ותצפית ועל חלקם יוצבו מתקנים לשימוש באנרגיה סולארית. כמו כן, בפעולות הגינון יקפידו על שימוש בצמחיה מקומית המאפיינת את הרי ירושלים.

    היקפי הבינוי המוצעים מאפשרים הכפלת היקפי הבינוי הקיימים במשכן הכנסת, תוך שמירה על המאפיינים הייחודיים של המקום. תוספות הבינוי ישמשו להקמת בניינים חדשים מדרום לבניין הכנסת הקיים לטובת: לשכות חדשות לחברי הכנסת, משרדי מנהלה, מטבחים וחדרי אוכל, חדרי וועדות, מלונית, משרדי וועדת הבחירות המרכזית וכו'.

    התוכנית תכלול גם הוראות ייחודיות הנוגעות לשימור מבנה משכן הכנסת המקורי, בהיותו ייחודי אדריכלית ובהתחשב בחשיבותו הלאומית וההיסטורית. אלה יעסקו בעיקר בחשיבות הנצפות של המבנה המקורי, תוך ציון נקודות תצפית מחייבות ו/או גבהים מחייבים, כך שהבינוי החדש לא יסתיר את המבנה המקורי.

    עקרונות התכנון לתוספות הבינוי מציגים "מרקם שטיח" המשתפל על הטופוגרפיה עם חצרות פנימיות בדומה להרחבות שנעשו למשכן הכנסת לפני מספר שנים ע"י אדר' נחום מלצר.

    התוכנית מציעה שמירה על הכניסה המקורית מצפון דרך רחבת משכן הכנסת הטקסית, וכן תוספת 2 כניסות חדשות להולכי רגל- אחת ממערב, בסמוך לתחנת רכבת קלה עתידית מול הספריה הלאומית שנמצאת בתהליך בניה, וכניסה נוספת מדרום, בסמוך למיקום הנוכחי של "שעון הפרחים". כמו כן, התוכנית מציעה כניסה תפעולית לרכבים בשיפולי הקרקע בדרום מזרח, בסמוך לגן סאקר.

    מתכנני הרחבת הכנסת הינם פלג אדריכלים.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו מברכים על תוכנית הבאה לחזק את המוסדות הלאומיים בעיר הבירה של מדינת ישראל. עיבוי והרחבת משכן כנסת ישראל, בית הנבחרים הלאומי שלנו הוא בעל חשיבות עליונה, לצד הפיכתו למבנה 'ירוק', מיטיב עם הסביבה ומהווה ראש חץ לשאר משרתי העם. נמשיך ונירתם לכל הצרכים של גורמי הממשל בעיר לצורך עבודה נוחה, יעילה ותורמת עבור אזרחי ישראל".



    0 תגובות