- רדיו קול חי - -

בג"ץ ביטל את החלטת השופט עיילבוני: "חרג מסמכותו"

שופטי בית המשפט העליון ביטל הערב (רביעי) את החלטת בית המשפט המחוזי, שביטל את החלטת השופט בבית המשפט בנצרת ואישר לעירייה לקיים את ההופעה בהפרדה כפי שתחפוץ. בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים קבע, כי לא הייתה למחוזי סמכות לבטל את פסק הדין הראשון שניתן.

עם זאת העליון לא נוקט עמדה לגבי עיקרון ההפרדה, אלא עניין מנהלי לכאורה. השופט פוגלמן אמר בדיון: "מדובר במעשה עשוי ואין בידינו ליתן סעד, פרט לביטול פסק הדין בעתירה החדשה וכך אנו מחליטים".

בש"ס הגיבו בזעם להחלטה ואמרו: "צר לנו ששופטי בג״צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב להחלוה ואמר: "זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה. כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר. כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר. הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

ח״כ עו"ד משה ארבל (ש"ס) אמר: "שוב הוכח שישנה חשיבות עצומה להרכבים שיפוטיים מגוונים. אין ספק שיכולת ההכלה והבנת המצוקה האמיתית של החרדים כמיעוט בעיני שופט פריפריאלי ובן מיעוטים משמעותית. העליון חסר מהזן של כבוד השופט עילבוני".