דגן תוקף את אייפא"ק: "מדינת פלסטינית מנוגדת לאינטרס הישראלי"

    איתי גדסי No Comments on דגן תוקף את אייפא"ק: "מדינת פלסטינית מנוגדת לאינטרס הישראלי"

    המערכה כנגד מדינה פלסטינית: 21 חכים הצטרפו לראש מועצת שומרון במכתב חסר תקדים לחברי הקונגרס: "מדינה פלסטינית מסוכנת יותר מה bds"

    יוסי דגן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    21 חברי כנסת ואחרים פנו הבוקר במכתב יוצא דופן לחברי הקונגרס האמריקאי ולחברי ומנהלי איפא"ק ובו הם הביעו דאגה וביקורת בגין אישור הצעת ההחלטה נגד ה bds בקונגרס האמריקאי ב 23.7 שבה הוכנסו סעיפים התומכים בהקמת מדינה פלסטינית.

    חברי הכנסת הביעו דאגה בגין הכנסת סעיפים אלו להצעת ההחלטה. במכתבם הם אומרים בין השאר: "אנו מבקשים להבהיר כי ההחלטה האחרונה של הקונגרס נגד ה BDS: (מס החלטה 246) היא טעות חמורה, משום שהיא מביעה גם תמיכה במה שמכונה "תכנית שתי המדינות", כלומר בהקמת "מדינה פלסטינית" בליבה של ארץ ישראל הקטנטנה. (ראו סעיפים 5, 9, ו – 15).

    אנו מבקשים להבהיר שהקמת מדינה פלסטינית מסוכנת לישראל הרבה יותר מה BDS דרישה להקמת מדינה פלסטינית מנוגדת לעמדת ארהב מנוגדת לעמדת ממשלת ישראל, ומנוגדת לעמדת רוב הציבור בישראל. וכל זאת משום שהיא גם לא צודקת וגם מסכנת את בטחון מדינת ישראל".

    יוזם המכתב הוא יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון באמצעות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון ואליו חברו שדולת ארץ ישראל, המטה הלאומי בליכוד ו"הליכוד שלי – מטה ההתיישבות בליכוד".

    דגן הסביר את היוזמה: "לצערי בשנים האחרונות איפא"ק מקדמת באופן עצמאי את פתרון שתי המדינות. איפא"ק מטעה את נבחרי הציבור האמריקאי ומציגה את פתרון שתי המדינות כאינטרס ישראלי וכעמדת מדינת ישראל וזאת על אף שפתרון שתי המדינות אינו חלק מעמדת מדינת ישראל, אינו מופיע בקווי היסוד של הממשלה, ואינו חלק מעמדת ארה"ב ונשיא ארהב אף הוציא אותו מהדו"ח לאסטרטגיה לבטחון לאומי".

    עוד הוסיף: "הצעת ההחלטה כנגד ה bds היא חתול בשק, שאין לנו ספק שנעטף יפה ונמכר לחברינו בקונגרס, כאשר ללא ידיעתם, כאשר הם סומכים על איפא"ק ועל כותרת הצעת החוק, חתמו במו ידיהם על הצעת החלטה בעד מדינה פלסטינית".

    לדבריו, "זו שערוריה. יש להבהיר לאיפא"ק כי מדינת ישראל לא תמשיך לגבות את פעילותה באם היא תמשיך לקדם את הקמת המדינה הפלסטינית תחת מעטה "קידום אינטרסים ישראלים" אני שמח ש 21 ח"כ מהקואליציה ראו לנכון להצטרף לקריאה הזו. ואני בטוח שאם היה עוד זמן היו מצטרפים עוד רבים".

    בין החותמים היו גם: ח"כ חווה אתי עטיה (ליכוד) ח"כ מאי גולן (ליכוד), ח"כ שרן השכל (ליכוד), ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), ח"כ אוסנת הלה מארק, (ליכוד), ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), חכ מיכל שיר סגמן (ליכוד) חכ קטי שיטרית (ליכוד) ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ח"כ משה ארבל (ש"ס) ח"כ מיכאל מלכיאל (ש"ס) ח"כ אופיר סופר (ימין מאוחד) ח"כ עידית סילמן (ימין מאוחד).



    0 תגובות