מיצג אורקולי חדש בבית שערים: "גילגולה של מנורה"

    קובי פינקלר No Comments on מיצג אורקולי חדש בבית שערים: "גילגולה של מנורה"

    המיצג החדש בגן הלאומי בבית שערים, נבנה בתוך מאגר מים ענק מהתקופה הרומית ומספר את סיפורה של מנורת שבעת הקנים מחורבן בית המקדש ועד הפיכתה לסמל המדינה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגן הלאומי בית שערים, אשר ידוע כמקום משכנו של רבי יהודה הנשיא, מתחדש באטרקציה אורקולית מרהיבה, המציגה את סיפורו של הסמל הקדום והמשמעותי ביותר של עם ישראל: מנורת שבעת הקנים. בבית שערים נתגלו כ- 70 מנורות חרותות בסלעי הקברים היהודיים המצויים במקום, ומוערך כי נחרתו בין שנת 220 לשנת 400 לספירה.

    המערות המרשימות של העיירה הקדומה בית שערים הן מהתגליות הארכאולוגיות המרתקות בישראל. לאחרונה פתחה רשות הטבע והגנים לציבור הרחב את מערות המנורה, ובהן תבליטים נדירים. ייחודן של מערות המנורה הוא במספר רב של מנורות יהודיות אשר חרוטות במקום ועיטורים רבים שהעידו על העושר הרב, כמו גם המגוון התרבותי והגיאוגרפי של היהודים שביקשו להיקבר במקום.

    המיצג החדש, אשר נעשה במימון של אגף מורשת, ממשרד ירושלים ומורשת, נבנה בתוך מאגר מים ענק מהתקופה הרומית שלימים שימש כסליק של ארגון "ההגנה" בימי המנדט הבריטי.

    הצופה במיצג מוזמן להצטרף למסע בין תקופות ותרבויות, החל מתקופת המקרא והנדודים במדבר (המשכן), דרך התקופה הרומית (שער טיטוס) – אז נחרב בית המקדש השני, וכלה בעת החדשה עם הקמת מדינת ישראל, המתהדרת במנורה כסמל מרכזי.

    במיצג נידונות השאלות מדוע נבחרה מנורת שבעת הקנים כסמל זהות לאומי וכקמע עברי, כיצד נראתה המנורה במשכן ובמקדש וכיצד נבחרה לסמל מדינת ישראל.

    גלגולה של מנורה, מופע חדש בגן לאומי בית שערים_קרדיט באדיבות רשות הטבע והגנים (2)

    שר ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין: "בית שערים הוא מקום מיוחד שמסמל את הקשר של עם ישראל לארץ ישראל. קבורים פה יהודים שחיו בגולה והתעקשו להיקבר פה ליד קברו של רבי יהודה הנשיא כי הם חלק מעם אחד ששאף לשוב לארצו. מיזם האור קולי בבית שערים הוא סגירת מעגל.

    המיזם לוקח את  מנורת שבעת הקנים, שהיום משמשת כסמל המדינה והיא מרכיב מאוד משמעותי כאן במערות הקבורה של בית שערים, והופך אותה לסיפור שאף ישראלי לא יכול להישאר אדיש אליו. אני מזמין את הציבור לבית שערים לצפות במיצג ולבקר במקום".

    רויטל וייס, מנהלת הגן הלאומי בית שערים: "הגן הלאומי בית שערים נחשב כבר היום לאתר מורשת מפואר, המומלץ בחום לכל מי שמבקר באזור. סיורים מודרכים פותחים צוהר אל עולם המשנה והמורשת וחושפים עולם תת קרקעי מרתק, המאכלס מתחמי קבורה המאפשרים הצצה אל העבר. אנו גאים להשיק את המיצג החדש המסייע לשפוך אור על אחד מסמליה המרכזיים ביותר של מדינת ישראל".

    המייצג החדש הינו חלק ממסלול הסיור למערות המנורה, אך ניתן גם לצפות בו בנפרד בתיאום מראש ובהרשמה וליווי של מדריכי האתר. לסיורים יש להירשם בטלפון 04-9831643, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

     

     



    0 תגובות