שב"כ חשף: כך סוכל פיגוע תופת שתוכנן להתבצע בירושלים

    קובי פינקלר 2 Comment on שב"כ חשף: כך סוכל פיגוע תופת שתוכנן להתבצע בירושלים

    שב"כ סיכל פיגוע תופת של חמאס בירושלים: אותר מטען חבלה מוכן להפעלה | גורם בכיר בשב"כ: "הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור"

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו לאחרונה פיגוע תופת שיועד להתבצע בירושלים, לאחר שחשפו בחברון מטען חבלה מוכן להפעלה, וכן מעבדת חבלה בה יוצר. בשבועות האחרונים נחשפו באיזור יהודה ושומרון מספר חוליות צבאיות של חמאס אשר פעלו בכוונת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלסטינית. הפעילים באיו"ש הונחו להקים חוליות לטובת מימוש פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, לרכוש אמל"ח ולאתר ולגייס פעילים נוספים לביצוע פעולות טרור.

    במהלך חקירה מאומצת של שב"כ נחשפה חוליית חמאס שפעלה באיזור חברון בהכוונה והנחייה ישירה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. במהלך יוני 2019 נעצר בביתו שבחברון תאמר ראג'ח רג'בי, בן 22. תאמר הינו סטודנט במכללת הפוליטכניק בחברון, מוכר כפעיל בארגון "אל כותלה אלאסלאמיה", הפועל מטעם החמאס.

    פעילי ארגון "אל כותלה אלאסלאמיה" מהווים דור העתיד של פעילי החמאס, ואף ניכר כי נעשה מאמץ, במסגרת חברותם בארגון, להקצין את עמדותיהם ותפיסותיהם האידיאולוגיות לצורך הכשרתם כפעילים צבאיים. בעת מעצרו, הסגיר תאמר מטען חבלה במשקל שלושה ק"ג, עליו הוצמדו עשרות חלקי מתכת להגדלת הרסס והפגיעה בעת הפיצוץ. מטען יועד לטובת מימוש פיגוע תופת.

    במסגרת חקירתו של תאמר בשב"כ עלה כי גויס לאחרונה על ידי פעילי חמא"ס מרצועת עזה על מנת שישמש כיצרן חומרי נפץ ומטענים. לטובת כך, תאמר הוכשר ע"י התשתית מרצועת עזה באמצעות האינטרנט תוך העברת תדרוך מפורט באשר לרכישת הרכיבים הנדרשים לייצור חומרי נפץ ואופן ייצורו. מלבד מטען הנפץ שהוסגר, התבקש תאמר לייצר מטענים נוספים באמצעות מעבדת חבלה מאולתרת שבנה.

    מטען נפץ

    במסגרת חקירתו עלה עוד כי תאמר גייס לפעילות את חברו ללימודים, יוסף אטרש, פעיל כותלה אלאסלאמיה מרכזי, בן 22, במוצאו מכפר ראעי בשומרון. יוסף סייע לתאמר ברכישת הרכיבים הנדרשים לייצור המטען. ייצור חומרי הנפץ התבצע בסביבה אזרחית תוך כדי סיכונם של תושבים תמימים בקרבת מקום. כך לדוגמא אוחסנו חומרים בתחומי בית הספר הסמוך לביתו של תאמר.

    יוזכר כי סיכול הפיגוע האמור מהווה סיכול נוסף, לאחר מעצרו של מומחה חבלה אשר הוכשר בידי הזרוע הצבאית של החמאס במהלך חודש מאי 2019, לאחר שנכנס לאיו"ש באישור הומניטרי לטובת קבלת טיפול רפואי. הגורמים ברצועת עזה אשר עסקו בתכנון והכוונת הפיגוע שסוכל הם:

    רמזי אלעוק – יליד 81', במוצאו ממחנה הפליטים עאידה, פעיל חמאס שגורש לרצועת עזה.

    אחמד כתרי – יליד 90, תושב ג'בליה, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, פעיל בכיר בגדוד מערב ג'בליה.

    גורם בכיר בשב"כ: "הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור באיו"ש במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל שמטרתם ערעור היציבות האזורית. ארגון הטרור חמאס אינו בוחל באמצעים ומנצל צעירים באיו"ש תוך פגיעה בהם ובבני משפחותיהם לטובת קידום פעולות טרור, ואף מנצל אישורים הומניטריים שמעניקה מדינת ישראל לצורך כך. שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד של פיגועי טרור שארגון הטרור חמאס פועל להוציא נגד אזרחי ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איפה בחסדי שמים??? ב"ה???
      תתקנו בבקשה מיד!!

    2. 1

      הערבים מזה למעלה ממאה שנה אינם מפסיקים וגם לא יפסיקו להציק למדינת ישראל . כי הם מכוונים על יגיי הקוראן , דבעולם אסור שיהיו לא מוסלמים. זו מלחמת דת .