- רדיו קול חי - -

לאחר שעוותו דבריו; סמוטריץ' משיב אש: "שקרנים נמאסתם"

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי ההסתה של יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן לאחר שהאחרון עיוות את דבריו: "שקרנים נמאסתם! את הציניות ושנאת היהדות של ליברמן ולפיד אני מבין, הם מתביישים בצמד המילים מדינה יהודית. אבל כל גוף תקשורת או אדם אחר שמשתתף במחול הזה הוא שקרן וסותם פיות במקרה הטוב. אף אחד לא יסתום לנו את הפה. כן, אנחנו אוהבים את השבת, אוהבים את התורה ואוהבים את היהדות. מה שקורה כאן מאז אתמול זו סתימת פיות קלאסית מהסוג המכוער ביותר".

"מניפולציה של עיוות רק כדי לעורר עוד ועוד רגשות אנטי דתיים ויהודיים. אתמול דיברתי אל הנוכחים באולם ואמרתי שאני בטוח שכולם כאן, מכל גזרות היהדות הדתית, היינו רוצים מדינה יהודית הנשענת על אדני התורה וההלכה. זו שאיפה אמונית של כל אדם שומר תורה ומצוות. אבל באותה נשימה הדגשתי שכולנו גם מבינים היטב שאנחנו לא יכולים, ובעיקר לא רוצים, לכפות את אמונתנו – כי אנחנו לא חיים כאן לבד ולכן עלינו לעשות הכל כדי למצוא פתרונות המתחשבים בציבור כולו".

"וכן, אני מאמין שאפשר למצוא את הפתרונות האלה. בלי שנאה ובלי כל כך הרבה אנטי. עם הרבה אהבה, אכפתיות ותשומת לב. דיברתי בכאב על הניסיונות לרמוס את השבת שחשובה לרוב הגדול של אזרחי ישראל – דתיים, מסורתיים וגם חילונים המבקשים להקפיד על יום המנוחה ועל הדרכים למנוע את הרמיסה של השבת האהובה. ושוב אני מדגיש למי שמתעקש לא להבין ולהסית, אני לא מאמין בכפייה. אי אפשר לשמור מצוות מתוך כפיה, אלא מתוך אמונה, אהבה ומחויבות פנימית עמוקה. אבל מותר לנו, מי שאוהבים את השבת וחווים את החוויה הקסומה הזו מדי שבוע, שמבינים שהשבת היא חלק מתעודת הזהות שלנו, לחלום, לשאוף ולחפש את הדרכים המעשיות לכך שזו תהיה החוויה ומציאות החיים הרחבה של עם ישראל. לא תסתמו לנו את הפה".

הימין המאוחד גיבה את דברי השר בצלאל סמוטריץ': "השר סמוטריץ' דיבר אמש בכנס על אמונתו, ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול ואינו מעוניין לכפות אותה על אחרים. מי שהקשיב לדבריו, שמע כי השר אמר בבירור שצריך לחיות כאן יחד ולהתחשב בכלל הציבור, בכבוד ולא בכפייה. הלינץ' התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל, ליברמן וחלקים מסוימת בתקשורת, שמונעים משנאת יהדות ומאינטרסים פוליטיים. חופש הביטוי לא שייך רק לצד אחד".