פסקת ההתגברות נוסח דרעי: חברי המועצה ימשיכו לכהן בניגוד להוראת בג"ץ

    איתי גדסי 2 Comment on פסקת ההתגברות נוסח דרעי: חברי המועצה ימשיכו לכהן בניגוד להוראת בג"ץ

    לאחר ההתערבות הבוטה של בג"ץ בחוק, ונתינת החסינות לרון קובי בניגוד לחוק. יו"ר ש"ס נתן לחברי המועצה חסינות משלו בגיבוי היועמ"ש. דרעי נתן ארוכה נוספת של חודשיים לאשור התקציב. אח"כ הכל יכול להשתנות גם לטובתו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התרגיל המבריק: שופטי בג"ץ לא ציפו לזה, לאחר שהורו בהחלטתם התמוהה, להשאיר את ראש העיר רון קובי בתפקידו ורק להדיח את חברי המועצה ולמנות במקומם וועדה קרואה, דבר שהיה סולל את האישור המיוחל לתקציב עיריית טבריה ולהמשך כהונתו של רון קובי כחוק. דרעי לא אמר נואש ונפגש עם היועמ"ש בלשכתו, שם הוחלט כי חברי המועצה ימשיכו לכהן לחודשיים נוספים עד ל-30 בספטמבר.

    דרעי יוצא הפעם בגיבוי מלא של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שמקנה לו חסינות מלאה מול בג"ץ. בסוף זמן הארכה הנוספת, צפוי רון קובי ליפול שוב ולא להעביר את התקציב. בג"צ צפוי להתערב שוב, אך מגובה ביועמ"ש, ייתכן ויוכל שר הפנים אריה דרעי לזמן את קובי לשימוע ולהדיחו מתפקידו יחד עם חברי המועצה ולמנות במקומם וועדה קרואה לעיר.

    בישיבה שנערכה אמש בלשכת היועמ"ש, נכחו, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרדו מרדכי כהן. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים.

    הרשויות שבהן לא אישרו את תקציבן הן: רהט, עוספיה, ירכא וטבריה. משמעות ההחלטה היא שחברי המועצה הנבחרים ימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות עד ה-30 בספטמבר.

    שר הפנים, אריה דרעי אמר בישיבה: "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין על דרעי
      אהבים אותך