- רדיו קול חי - -

פיצול מסוכן בימין: עוצמה יהודית תרוץ לבד

בתום דרמה לילית ארוכה המשא ומתן האינטנסיבי בין עוצמה יהודית לימין המאוחד, לאחר שאפסו הסיכויים להגיע להסכם מכובד בין הצדדים, החליטו בעוצמה יהודית ללכת למהלך דרמטי ולרוץ לבד בבחירות. נציגי המפלגה ד"ר בן ארי וברוך מרזל הגישו את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות.

במהלך השעות האחרונות המשא ומתן בין המפלגות ידע בעיקר מורדות. מוטי יוגב וויתר על מקומו בכדי לתת אותו לבן גביר אך שאר חברי הרשימה ככל הנראה לא הסכימו לרדת מקום אחד מתחת ולכן ההצעה ירדה מהפרק. בן גביר שהסכים להתפשר בדרישותיו לא הסכים להצעת הימין המאוחד בו ידחק למקום השמיני. את עיקר הזעם הפנה בן גביר לבנט לדבריו "יש ברית אחים בין בנט ללפיד".

בליכוד תקפו את כישלון המגעים וקראו להצביע רק לליכוד: "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

יו"ר הימין המאוחד אייל שקד התייחסה לכישלון המגעים ואמרה: "עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות ימין בבחירות הקרובות. הציבור הימני צריך להבין בבירור – הצבעה לימין המאוחד היא הדרך היחידה להבטיח הקמת ממשלה לאומית. אם לא נהיה מספיק גדולים, תוקם ממשלת שמאל. זו או אנחנו ונתניהו, או השמאל ונתניהו".

רשימת הימין המאוחד לכנסת:

1. איילת שקד
2. הרב רפי פרץ
3. השר בצלאל סמוטריץ׳
4. נפתלי בנט
5. ח״כ מוטי יוגב
6. ח״כ אופיר סופר
7. מתן כהנא
8. ח״כ עידית סילמן
9. רוני ססובר
10. אורית סטרוק
11. שי מימון
12. שולי מועלם
13. הרב אלי בן דהן
14. יוסי כהן
15. שירלי פינטו
16. דוידי בן ציון
17. יום טוב כלפון
18. עמיחי אליהו
19. משה פלד