- רדיו קול חי - -

ערב תשעה באב – הריסת בית כנסת; הגבאים: "הכל החל מאז הוחלף השלטון"

זעזוע בעיר בית שמש אמש בשעות הלילה הגיעו כוחות משטרה גדולים וכיתרו את מבנה בית הכנסת הגדול "הבעל שם טוב" בעיר, שופל ענק שהובא למקום על ידי הרשויות הרס באבחת כף אחת את בית הכנסת ששימש רבים מבני העיר, ארון הקודש התגולל על הרצפה בביזיון חמור ואין פוצה פה ומצפצף.

‏‏צילום מסך (48) [1]

ממול עמדו גבאי בית הכנסת והמתפללים הרבים, עשרות דקות שנדמו כנצח, תוך שהם אוחזים את ספרי תורה בידם וממררים בבכי עז ופיהם ממלמל פסוקי תפילה ודמעה על האסון הגדול. בעיניים קרועות הם ראו את כף הטרקטור הענק מרסק לרסיסים את נברשת הקריסטל של בית ה', המזגנים שהותרמו לעילוי נשמת הנפטרים, ובית ה' חרב בערב תשעה באב.

‏‏צילום מסך (36) [2]

גבאי בית הכנסת סיפרו בכאב על חורבן ביתם: "המגמה הזו של הריסת בתי כנסת התחילה מאז הוחלף השלטון… כן.. בקולות שלי ושלך נתנו במו ידינו כוח לטרקטור הנוראי שריסק עד היסוד את בית ה'. כמובן שתמיד יהיו תירוצים כהנה וכהנה אבל המסקנה שנוצרה כאן מול עינינו מכונת השמדה לבתי הכנסת. בית הכנסת שלי יהי זכרך ברוך… וניקיתי דמם לא ניקיתי ה' שוכן בציון…התנערי מעפר קומי. לא תוכלו לרוח היהודית עם טרקטורים ומשאיות…"

‏‏צילום מסך (46)

בתוך כך, חברי סיעת ש"ס בעיר בית שמש שיגרו מכתב לראש העיר ולחברי הסיעות החרדיות היושבים בקואליציה: סיעת ש"ס בבית שמש קוראת לראש העיר עליזה בלוך להפסיק להרוס בתי כנסת בעיר. בנוסף חברי הסיעה קוראים לחברי הקואליציה מאגודת ישראל ודגל התורה, שישמיעו מחאה על ביזוי הקודש "שנעשה בעיר בשעה שאתם חלק מקברניטיה".

שס

מעיריית בית שמש נמסר:  "מדובר בשטח אשר נמצא בבעלות רשות מקרקעי ישראל ברמה ג' ולא של העירייה. צו הפינוי בוצע לאחר תקופה בת כחצי שנה בה היו ניסיונות מצד המנהל לאתר את בעלי המבנה. יש להדגיש כי במתחם היו שלושה מוסדות: מתוך שלושת המוסדות, שני המוסדות פנו לעירייה כדי להסדיר את מעמדם ואכן מעמדם הוסדר.

לעומת זאת, בית הכנסת של קהילת ברסלב לא פנו לעירייה על מנת לקבל הקצאה או להסדיר את מעמדם. כפי שעשו המוסדות האחרים במתחם. אתמול בשעות אחר הצהרים לאחר שנודע לנציגי הקהילה כי רשות מקרקעי ישראל הולכת לבצע את הפינוי, פנו נציגי בית הכנסת ברסלב לעירייה בכדי לפתור את הבעיה. מהרגע שפנו ועד לשעות הקטנות של הלילה, נעשה ניסיון של העירייה לעזור לנציגי בית הכנסת ולהגיע למו"מ עם נציגי מנהל מקרקעי ישראל. בשל הזמן הקצר עד לצו הפינוי, הניסיון לא הצליח ורשות מקרקעי ישראל מימשה את צו הפינוי .

חשוב להדגיש כי העמותה לא פנתה מעולם לבקשת הקצאה מסודרת לוועדת ההקצאות לקרקע, למרות פניות שונות בערוצים שונים מצד העירייה למתפללים בבית הכנסת ועל כן לצערנו הגיעו למצב של מימוש הליך צו הפינוי על ידי רשות מקרקעי ישראל.

העירייה מחויבת לשמור על רכוש הציבור לטובת כלל הציבור, על מנת לתת מענה לכלל הקהילות בצורה חוקית ומסודרת. אנו קוראים לכלל הקהילות ולכל מי שרוצה להשתמש במקרקעין עירוניים לפנות בערוצים המקובלים ולקבל מענה הולם. חשוב לציין כי לצד דברים אלו אנחנו כואבים את כאבה של הקהילה ופועלים בשעות האחרונות על מנת לבחון את צרכי הקהילה ולתת להם מענה הולם בהליך מוסדר".

 ‏‏צילום מסך (40) [3]

‏‏צילום מסך (37)‏‏צילום מסך (44)‏‏צילום מסך (41) [4]