בעקבות החוק החדש: ביקוש לאלפי עוזרי בטיחות באתרי בנייה

    עפר גדנקן 1 Comment on בעקבות החוק החדש: ביקוש לאלפי עוזרי בטיחות באתרי בנייה

    הביקוש גובר על ההיצע והשכר מטפס: ענף הבניה בישראל סובל כבר שנים ממחסור חמור בעובדים במגוון מקצועות הבינוי. חוק עוזרי הבטיחות שנכנס לתוקפו לפני כחודש הביא לביקוש נוסף ומיידי של אלפי עוזרי בטיחות, שתפקידם הבלעדי יהיה קידום ואכיפת נהלי הבטיחות באתרי בניה בישראל.

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי החוק החדש, כל אתר בניה בגובה של למעלה מ-7 מטרים ובשטח של למעלה מ-1,000 מטרים רבועים יחויב במינוי ובנוכחות קבועה של 'עוזר בטיחות' מוסמך, שיהיה אחראי על קידום הבטיחות באתר. לצורך יישום החוק החלו במשרד העבודה לגייס מועמדים לתפקיד, בין היתר באמצעות מרכזי 'מפתח' המעניקים שירותי מעטפת בתחום התעסוקה למגזר החרדי.

    בשבוע שעבר נערך כנס חשיפה ראשון מסוגו במרכז מפתח – אשדוד, בהשתתפות מאות מתושבי העיר שהגיעו לשמוע על המשרה המתאימה במיוחד למגזר החרדי ומאפשרת השתלבות מהירה בענף הבנייה. עוזרי הבטיחות יעברו הכשרה של שבוע אצל החברה המעסיקה, מ. א. קוגן, ולאחר מכן יחלו בעבודה כעוזרי בטיחות, וייהנו משכר גבוה, תנאים סוציאליים מלאים והטבות ייחודית.

    הגב' מלכי רוטנר, מנהלת מרכז מפתח – אשדוד, הדגישה כי מדובר במשרה של פיקוח ומעקב בלבד, ללא עבודה פיזית. "ביוזמת מרכז מפתח אשדוד, יחד עם סגן ראש העיר הרב יחיאל ויינגרטן וחברת מ. א. קוגן יזמנו  כנס חשיפה ראשון מסוגו, שזכה להצלחה גדולה, עם רישום של כמאה וחמישים מועמדים לתפקיד ! בימים אלו פתחנו את הרישום לכנס נוסף, במטרה לאפשר לעוד מועמדים להשתלב במשרה." דברי הגב' רוטנר.

    מתי פיירמן, מנכ"ל 'מיזם למעשה' ציין כי המשבר בענף הבניה מהווה הזדמנות של ממש עבור מחפשי עבודה חרדים. "הביקוש לעובדים בענף הבניה גובר והשכר מטפס בהתאם. בהתאם לכך איתרנו מספר מסלולים מהירים להשתלבות בתחום, ללא צורך בניסיון קודם, בין היתר באמצעות משרת עוזר בטיחות. כך גם אנו מציעים משרת אתת – מאותת למנופאי ולעגורן, שגם היא לא כוללת עבודה פיזית אלא איתות למפעילי המנופים והעגורנים".

    הרב יחיאל ויינגרטן, סגן ראש עיריית אשדוד, הגיע לכנס שהתקיים במרכז מפתח אשדוד, והביע את התרשמותו מאיכות המועמדים. "שיתוף הפעולה עם 'מפתח', המתמחה בקידום התעסוקה במגזר החרדי, יאפשר לנו בס"ד להביא עוד משרות מכובדות המתאימות לאורח החיים החרדי, ולא רק בענף הבניה", דברי הרב ויינגרטן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עוד הצגות של המדינה כמו עם הנדסאי בניין שנגמר הלימודים מגלים או שכל העבודה עם דרישת ניסיון או שיש איזה קבלן שרוצה לנצל את התעודה שלך משלם כלום כסף ומעיף אותך כשהוא לא צריך