- רדיו קול חי - -

יטפלו באלימות כנגד החרדים? יחידה חדשה במשטרה תפקח על שיטור יתר

לאחר ההפגנות הקשות של עולי אתיופיה כנגד שיטור היתר כנגד בני עדתם ומחאות רבות נוספות והגשת תלונות כנגד שוטרים רבים, על אלימות קשה גם מקרב קבוצות חרדיות. במשטרה החליטו לתת תשובה לבעיות שהתעוררו לאחרונה ביתר שאת.

השר גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הכריזו על הקמת היחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי אשר תהיה אמונה על קידום ופיתוח הכשירות התרבותית במשטרה, ועל מתן כלים לשוטרים בכדי לשפר את הממשק עם אוכלוסיות מיוחדות בחברה הישראלית, כל אחת על פי תרבותה הייחודית.

היחידה החדשה תהיה כפופה ישירות למפכ"ל המשטרה, וזאת על מנת לחזק ולהרחיב את השפעתה בתוך הארגון. ביחידה יוקם מדור חדש- מדור תודעה ופיתוח, שבראשו יעמוד קצין בדרגת סגן ניצב. לטובת הקמת היחידה החדשה הוקצו 10 תקנים חדשים, 4 תקנים במטה היחידה והיתר במחוזות.

מיד עם הקמתה, היחידה תפעל לגיבוש מדיניות, לכתיבת נהלים ופקודות ולמיסוד תהליכי עבודה, שמטרתם חתירה לגיוון תרבותי בשורות המשטרה, באופן שישקף טוב יותר את החברה הישראלית ואת צרכי האוכלוסיות בחברה.

בנוסף, היחידה תסייע בפיתוח תכניות הכשרה וחינוך, תאתר חסמים במשטרה לקידום אוכלוסיות ייחודיות, תקדם הסברה פנים-ארגונית וחוץ-ארגונית בתחום המאבק באי שויון מגדרי או תרבותי, תפקח על הטיפול בתלונות ציבור בנושא שיטור יתר, שוויון מגדרי ורב תרבותיות במשטרה ותפעל למימוש יעדי הגיוס מקרב אוכלוסיות ייחודיות.

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן: אנחנו מקימים היום יחידה משטרתית שתפעל לעקור מהשורש כל גילוי של אפליה היכן שהוא קיים במשטרה ותפקח על הטיפול המשמעתי כדי לוודא שכל התנהגות פסולה של שוטר תטופל בחומרה".