- רדיו קול חי - -

הפינוקים בכלא; השב"ס יתעד פגישות אסירים ביטחוניים עם נציגים זרים

האגף המשפטי של תנועת "אם תרצו" קיבל בימים האחרונים תשובה לבקשת חופש מידע אותה הגיש בדרישה לדעת מהם התנאים להם זוכים האסירים הביטחוניים בבתי הכלא השונים.

תשובה לבקשה זו, הגיעה לאחר שניתנה תשובה חלקית ביותר על ידי שב"ס לפניית תנועת "אם תרצו" בנושא תנאי האסירים וכן בעקבות עתירה אשר הגישה התנועה לבית המשפט ואמורה להגיע לדיון בזמן הקרוב.

בעקבות בקשת תנועת "אם תרצו" לקבל את פירוט הביקורים של נציגי הקונסוליות והשגרירים של ממשלות זרות, שב"ס ענה שאין בידו את המידע ומשום כך הנחה לשנות את נהלי הביקורים ומעתה ואילך כל הדיפלומטים הזרים אשר מבקרים אסירים ביטחוניים יירשמו ויתועדו דבר שלא היה עד כה.

לדברי אנשי "אם תרצו" כעת ייחשפו המדינות אשר מטפחות את קשריהן עם רוצחי ישראליים במסווה של דאגה הומונטרית.

בנוגע לכמויות הביקורים, על פי תשובת שב"ס ישנם אסירים ביטחוניים אשר זוכים לביקורים של פעם בשבועיים על ידי קרוביהם, יתר האסירים זוכים לכך פעם בחודשיים. להבדיל מאנשי חמאס מיהודה ושומרון, אסירי חמאס מעזה אינם מקבלים כלל ביקורים.

חומר שנמצא עדיין בבדיקת היועץ המשפטי של הכנסת הוא ביקורי חברי הכנסת אצל האסירים הביטחוניי:חם. בתשובה לשאלת האגף המשפטי של "אם תרצו", טענו בהתחלה בשב"ס שאין רישום של ביקורי חברי כנסת בין השנים 2010-2016.

בעקבות הבקשה חל שינוי נוסף בנוגע לביקור אסירים ביטחוניים על ידי חברי כנסת. בתשובה הקודמת שניתנה לאגף המשפטי של "אם תרצו", טענו בשב"ס כי אין רישום לביקורי חברי כנסת בין השנים 2010-2016, אולם בעקבות הבקשה החוזרת של תנועת "אם תרצו" הפיקו בשב"ס את רשימה של הביקורים בשנים הללו והעבירו אותה ליועץ המשפטי של הכנסת לבדיקה.

האגף המשפטי של "אם תרצו" דרש לחשוף בנוסף את התנאים המפלגים הנוספים שיש בבתי הכלא. לראשונה נחשף פירוט מתקני הכושר להם זוכים המחבלים בבתי הכלא השונים, בין המתקנים ניתן למנות מתקני חתירה, מקבילים, ספת בטן ואופני כושר.

להלן פירוט מתקני הכושר למחבלים בבתי הכלא:

בכלא גלבוע ישנם 9 מתקני חתירה ו-8 מתקני מקבילים סה"כ 17 מכשירים, בכלא מגידו 9 מתקני אופניים, 9 מתקני חתירה ומתקן אחד של מקבילים סך הכל 19 מתקנים, *בכלא נפחא מתקן מקבילים אחד וספת בטן אחת, סה"כ 2 מתקנים.

בכלא עופר ישנם 10 מתקני חתירה ו-10 מתקני מקבילים סה"כ 20 מתקנים, בכלא קציעות יש 21 מתקני מקבילים ו-21 ספות בטן בסך כולל של 42 מתקנים וכלא רמון ישנם 10 מתקני מקבילים ו-10 ספות בטן בסך כולל של 20 מתקנים.

על פי תשובת שב"ס בכלל בתי הכלא הביטחוניים יש כ-120 מתקני כושר עבור אסירים ביטוחוניים בלבד והכל על חשבון משלם המיסים.

בתשובה לשאלה על מספר העיתונים וכתבי העת להם נחשפים המחבלים בבתי הכלא נחשף כי אסיר ביטחוני זכאי למנוי יומי לעיתון ולמנוי אחד לכתב עת, אסיר באגף הפרדה/שמור ראשי עיתון אחד ו-2 כתבי עת, ככל הנראים כל המנויים על חשבון המדינה.

בהמשך לשאלות בנוגע לספרייה באגף הביטחוני, שב"ס הודה לראשונה כי הוא אינו עוקב אחרי התכניים של הספרים הנקראים ע"י האסירים הביטחוניים.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר האגף המשפטי של התנועה חשף את המידע מסר בתגובה כי*: "מביש לראות את התנאים המופלגים להם זוכים המחבלים בבתי הכלא במימון הציבור הישראלי. דפדוף בשלל עיתוני היום, שמירה על כושר גופני במתקני כושר וביקור של דיפלומטיים בכירים הם תנאים של בתי מלון.

טוב עשה שב"ס שהחליט על נהלים חדשים בעקבות הבקשה שלנו אולם מוטב שהדברים לא היו מגיעים למצב זה. הגיע הזמן שהממשלה תאשר את המלצות ועדות השר ארדן להפסקת החגיגות בבתי הכלא על ידי המחבלים. תנועת "אם תרצו" לא תשקוט ולא תנוח עד שהחגיגות בבתי הכלא של אותם רוצחים שפלים תפסקנה לחלוטין."