ה"טרנספר" מרצון לחרדים בבית שמש; המשנה ליועמ"ש: "החלטה לא פשוטה"

    אבי גדלוביץ' 3 Comment on ה"טרנספר" מרצון לחרדים בבית שמש; המשנה ליועמ"ש: "החלטה לא פשוטה"

    סערה בבית שמש: זוכי תכנית "מחיר למשתכן" בבית שמש נדהמו כשגילו כי ראש העירייה מקדמת תכנית שתשנה את זכייתם באופן דרמטי | המשנה ליועמ"ש לממשלה ארז קמניץ אמר ב"קול חי": "ראש העירייה היא זו שהעלתה את הבקשה"

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר בית שמש סוערת בימים האחרונים. העירייה מנסה להעביר תושבים חרדים שזכו בפרויקט "מחיר למשתכן" בשכונת נווה שמיר, לרמה ד' בעיר לצורך הפרדת אוכלוסיות, כך עולה מהפעילות.

    בתכנית בהגשת בצלאל קאהן ב"קול חי" התייחס לכך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ והציג את עמדת משרד המשפטים. "בדיונים שקיימנו, העלתה ראש העיר את הבקשה לאפשר מהלך וולונטרי בהסכמה, שלפיו יוכלו הזוכים בנווה שמיר להעביר את הזכייה לרמה ד'. בסופו של דבר המהלך אושר משפטית. הדבר העיקרי שאותו אפשרנו נוכח הנסיבות המיוחדות, הוא לעשות המרה של הזכיה. זאת אומרת שהזוכים מהמגזר החרדי שירצו בכך יוכלו להמיר לשכונה ד'".

    באשר לטענה כי מדובר בטרנספר אמר קמיניץ: "לא מדובר בעניין פשוט, אני מודה שההחלטה בנושא הזה אינה פשוטה כלל. יחד עם זאת, יש את הנסיבות המיוחדות של העיר בית שמש והאופן שבו מנסים להגיע להסכמות בין הציבורים השונים בעיר".

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    קמניץ בשידור

    עוד אמר קמיניץ: "אמנם הזוכים לא השמיעו את עמדתם בדיון שהתקיים בעניין, אך בסופו של דבר זכותם המשפטית אינה נפגעת. בהיעדר הסכמה של הזוכים לא יהיה אפשר לכפות עליהם את המהלך. צריך לזכור שהעיר בית שמש עם כל המורכבות שלה, אם מנסים להסתכל קדימה ולהבין שאפשר וצריך לחיות ביחד. צריך להגיע להסכם של פשרה".

    נציג הזוכים החרדים, דוד לוצקין, התראיין אף הוא. "ההצעה של העירייה היא מטופשת", אמר והסביר: "מדובר בשכונה שכבר התחילה להיבנות, בבניינם מסוימים כבר בונים את הקומה השלישית. האכלוס של השכונה אמור להסתיים עד 2022. לעומת זאת, ברמה ד' המחיר למשתכן אמור להיפתח עוד חמישה חודשים והקרקע תימסר לקבלן רק ב-2021, כך שמדובר בסיפור של שש שנים עד שהזוכים יקבלו את הדירות. לעומת שכונת נווה שמיר שעוד שנה וחצי מתאכלסת".

    לוצקין תקף את טענות העירייה ואמר: "הזוכים ממש כועסים ולא מתכוונים לוותר על הזכייה. בבניינים שכבר נבנו בנווה שרת, הגובה המירבי הוא עד שבע קומות ובכל הדירות יש מרפסות סוכה, כך שגם הקבלנים יודעים שזאת תהיה שכונת חרדית. מדובר בסך הכל בניסיון להעיף את החרדים".

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    לוצקין בשידור

    לטענת דוד לוצקין, "ראש העיר לשעבר משה אבוטבול אמר בזמן ההסכם כי התושבים החילונים יוכלו בשמחה להגיע לשכונה, אך כרגע כשרוב הזוכים חרדיים, העירייה מחויבת להעניק את השירותים הבסיסיים כגון בתי ספר ובתי כנסת לציבור שיתגורר שם".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      העירייה חייבת בית כנסת אחד לאשכנזים אחד לספרדים ואחד לדתי לאומי.

    2. 2

      כך עומדים החרדים בהסכמים. לא שהיתה צפיה ליושר אישא, זה גדול עליהם, אבל לפחות היתה צפיה שהרבנים יעמדו בדיבורם.

    3. 1

      מהלך לא פשוט במציאות עגומה של חוסר תכנון בעבר…מה לעשות שהציבור החרדי מפולג במוסדותיו ל70 גוונים וכל גוף רוצה בית ספר או תלמוד תורה משלו,מקווה שלו,וכו וכך אם כל הרצון הטוב זה מתכון למוטט רשות גם שמשופעת בכספים,לא הגיוני שבכל שכונה יהיו כל כך הרבה מוסדות ,הכי טוב זה הפתרון המוצע שכל מגזר יקבל שרותים שמותאמים לו,ובוואי אחרי הכשלון של לשים מגזר בלי תכנון ובפרט מגזר שיש לו הרבה שוליים שלא מקבלים את השונה