"משערי צדק נהפוך להיות קריית שערי צדק": ריאיון עם מנכ"ל החדש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "משערי צדק נהפוך להיות קריית שערי צדק": ריאיון עם מנכ"ל החדש

    בית החולים שערי צדק התפתח בענק, מאז נוסד והכיל 20 מיטות אשפוז. היום עם 1,000 מיטות אשפוז ותוכניות שאפתניות קדימה, הוא כבר מהמובילים בארץ בביצוע צינטורים מצילי חיים, טיפולי שבץ מוחי ועוד | ריאיון מיוחד עם המנכ"ל החדש פרופ' עופר מרין שפורס בפנינו את חזונו:עד היום התעסקנו בסגירת גירעונות, היום בצמיחה קדימה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    4 חודשים לאחר שהתמנה למנכ"ל ביה"ח שערי צדק בירושלים, נפגש פרופ' עופר מרין עם מס' כתבים מצומצם מהמגזר, לפגישת היכרות, במפגש שטח בפנינו נתונים מעניינים שפורסמו השבוע ע"י משרד הבריאות, נתונים שבהחלט מציבים את ביה"ח ברף גבוה בתחומים שונים.

    שם, בקומה החמישית של ביה"ח, אנו יושבים סביב שולחן אחד, עם מי שעד לפני מס' חדשים ניהל במשך 12 שנה את יחידת הטראומה של שע"צ בהצלחה רבה, ולפני כן שימש במשך שנים כמנתח לב – עשרות אלפי שעות המחלקת ניתוחי לב והציל אלפי אנשים שעברו תחת ידיו של פרופ' עופר מרין.

    לפני כ – 4 חדשים כשמנכ"ל ביה"ח פרופ' יונתן הלוי פרש, נקרא אל הדגל פרופ' מרין לקחת על כתפיו את ניהול ביה"ח- תפקיד לא קל ולא פשוט עם גירעונות כספיים, אך פרופ' מרין נטל על עצמו את הניהול על כל המשתמע מכך.

    פרופ' מרין מספר לנו על ההתפתחות האדירה של בית החולים מאז ראשיתו: "ביה"ח שע"צ נבנה בשנת 1902 אז היו 20 מיטות אישפוז בלבד ו-40 פרות שהיו מסתובבות מחוץ לביה"ח והיוו חוויה למבקרים. כיום בשנת 2019 ביה"ח מכיל 1000 מיטות אישפוז, עם פיתוח נרחב של מחלקות, מכשורים חדישים שנותנות מענה מהר לכל דבר". מסביר מרין על ההתפתחות המהירה.

    ההתפתחות ניכרה בכלל המחלקות בבית החולים "שע"צ מתפתח בצעדי ענק בטיפול בטראומה, לב ושבץ מוחי שבהם כל דקה היא קריטית להצלת חייו של המטופל. ביה"ח הפך לביה"ח המוביל והמרכזי בתחומים אלו ומרכזיותו רק תלך ותתרחב, לאור החלטת העירייה וגורמים נוספים שלא לדון בבניית בי"ח נוסף עד שנת 2035 , החלטה זו הופכת את ביה"ח שע"צ לבי"ח מרכזי בעיר".

    והנה נתונים שפרסם משרד הבריאות לפני יומיים: שערי צדק הוא ביה"ח המוביל בארץ בטיפול בשבץ מוחי. שע"צ אחד מ-3 המובילים בארץ בביצוע צנתורי לב בטווח של 90 דק'  מהגעת המטופל ואחד מ – 5 ביה"ח המהירים ביותר בקבלת חולים במיון.

    רק לחידוד והבנה בשבץ מאבד הנפגע בכל דקה בממוצע 2 מליון תאי עצב, ו -12 ק"מ של סיבי תאי עצב במוח, ולכן יכולת ההגעה המהירה לטיפול בשע"צ בשילוב טיפול מהיר ומקצועי היא מצילת חיים.

    עוד נתון מדהים על הצלת החיים במרכז הרפואי: שע"צ ממוקם בשלישיה הראשונה בארץ בביצוע צנתור לב מהיר ומציל חיים. כ – 250 מטופלים בשנה עברו צנתור תוך 90 דק' מרגע הגעתם לביה"ח. פרופ' מרין מציין כי בסוף שנה זו יחלו העבודות להרחבת חדר המיון בעלות של 45 מליון ₪, שיביאו לשיפור משמעותי בכל תהליך הטיפול במיון. וכבר בחצי השנה הקרובה חלק ראשון של ההרחבה יחל לפעול.

    אנו שואלים את פרופ' מרין האם הוא לא מתרט\מתגעגע למחלקת הטראומה, והוא עונה לאחר מחשבה קצרה, "לפעמים זה חסר לי בפיגועים הכי קשים בי-ם הייתי שם וטיפלתי בפצועים קשה, וכן- אני מתגעגע לשם, אבל כרגע אני בתפקיד אחר עם אחריות כבדה.

    אנו שואלים אותו מה סוד ההצלחה של ביה"ח? "היחס" הוא עונה משיב ומוסיף: "המילה הטובה שמקבל כל מטופל מהצוות הרפואי, זה לא מובן מאליו, אבל חולה שנמצא בכל מחלקה שהיא ומקבל יחס\מילה טובה מהצוות שמטפל בו זה הייחודיות וסוד ההצלחה. כשאני מגיע בבוקר לביה"ח וחולים או בני משפחותיהם פוגשים אותי ומשבחים את הצוות הרפואי בגלל דבר כזה או אחר זה נותן הרגשה טובה וסיפוק".

    פרופ' מרין נשאל במהלך השיחה, איזה מקרה טוב ממחלקת והטיפול בטראומה הוא זוכר. והוא עונה: "בטח אתם חושבים שאגיד לכם שהגיע לכאן מישהו לאחר ארוע פח"ע דקור במצב אנוש ותוך עצירת הדימום האיש לאחר שבועיים חזר לעצמו ושוחרר מביה"ח".

    אבל לא זה. המקרה הכי טוב שאני זוכר שהגיעו לכאן פצועים ולא תמיד הצלחנו להציל אותם, אולם לקבל ממשפחתם הודעות לפני חגים או ימים אחרים הודעת סמס חג שמח או משהו דומה- זה בעיניי הזכרון הכי טוב, גם כשניסינו ועשינו הכל להציל את בן המשפחה ולא צלח, המשפחה נשארת איתנו בקשר. זה הדבר שנחרט אצלי.

    אנחנו יוצאים לסיור עם המנכ"ל החדש והדוברים החדשים במחלקות השונות כמו: לב, פגייה יולדות ועוד, ושומעים מהצוות על ההתחדשות של ביה"ח לעומת שנים עברו, עם המכשור המתקדם ועל תגבור הצוותים במחלקות השונות.

    ולסיום לפני יציאתנו אומר לנו פרופ' מרין, "לא אגיד לכם שסיימנו הכל, יש עוד הרבה מה לעשות, גיוס כספים לביה"ח, הוספת תקנים, בניית בנינים המתוכנן ונמצא בשלבים מתקדמים. "מה שאוכל לומר לכם שבעוד 20 שנה לא יהיה כאן שערי צדק אלא קרית שערי צדק, עם תוספות וחידושים נוספים".

    ולנו לא נותר אלא לאחל לו בהצלחה, ושלא נצטרך להגיע למקום הזה רק לביקור יולדות.



    0 תגובות