הרב דוד חי הכהן: "עולם התורה חשוב לנו; הרב פרץ מועמד ראוי"

    אבי גדלוביץ' 3 Comment on הרב דוד חי הכהן: "עולם התורה חשוב לנו; הרב פרץ מועמד ראוי"

    סערת שקד: לאחר שהובאה דעתו נגד הצבתה של איילת שקד בראש רשימת הציונות הדתית, מסביר הרב דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית, את התנגדותו: "לא הכל שיקולי מנדטים; הרב פרץ מועמד ראוי להוביל את הרשימה; שקד יכולה להיות במקום השני או השלישי" | וגם, מה דעתו על נפתלי בנט?

    צילום: צילומסך: בית המדרש הוירטואלי, יוטיוב
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הניסיונות להגיע לאיחוד בין מפלגות הימין, אמש (שלישי) דווח כי בתחילת השבוע נפגשו פעילים מרכזיים בבית היהודי המתנגדים להצבתה של איילת שקד בראש רשימת איחוד מפלגות הימין. בכינוס הובאו דבריו של הגאון הרב דוד חי הכהן כי שאלת התמיכה ברשימה שכזו מוטלת בספק רב.

    הרב דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת "נתיבות ישראל" בבת ים, שוחח בתכנית "מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן והתייחס לדברים שהובאו בכינוס. "איחוד זה דבר מצוין, בעבר ניסיתי להביא לאיחוד יחד עם המפלגות החרדיות. שקד אינה שומרת שבת ולכן אינה יכולה לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית, היא יכולה להיות במקום השני", אמר הרב.

    "אני משוחח עם אלו שרוצים להכניס את איילת שקד, השיקולים שלהם הם אך ורק שיקולי מנדטים. זאת לא סיבה אצלי. אני מוכן לאבד שלטון, אבל לא את האמונה בהקב"ה. אם איילת שקד תעמוד בראש הרשימה לא אוכל להורות להצביע למפלגה. נשקול למי להצביע. המפלגות החרדיות יכלו היו להיות אופציה לולא החיסרון של חשיבות ארץ ישראל בעיניהם".

    הרב הכהן שלל גם את האפשרות שבה נפתלי בנט יובל את רשימת איחוד מפלגות הימין: "נפתלי בנט הצהיר מספר פעמים כי הוא משאיר את ענייני הדת למפלגות החרדיות. הדבר לא ייתכן. השבת ובחורי הישיבות חשובים לנו לא פחות מאשר לחרדים. כאשר נפתלי בנט חבר ליאיר לפיד, ביקשתי מנציגי "האיחוד הלאומי" לא להצביע בעד חוק הגיוס. לאחר מכן נודע לי כי הצביעו בניגוד לסיכומים ומיד הודעתי כי אני מסיר תמיכתי במפלגה".

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חבל שהרב חי כהן בעירו בת-ים היה שותף לפילוג המחנה הדתי. משמיים הראו לו שהמועמד שלו שהביא בעבר 3 מנדטים ירד למנדט 1 !! למה הרב בעיר שלו סירב להתאחד עם הרשימה של הרב מאזוז למרות שהם התחייבו שישמעו לו.
      האמת נעדרת… ורואים רק את הגיבנת של הגמל השני.

    2. 2

      תפסיקו עם ההתחנחנות ואהבת ישראל המזוייפת. אי אפשר להבין כלל, תנועה ערכית, המייצגת ציבור עצום של אנשים ערכיים, תעמיד בראשה אדם כבנט, שאינו מייצג כלום חוץ משאפתנות פוליטית, במילים אחרות, הציבור הדתי הלאומי הנפלא, אמור להיות מקפצה לבנט לראשות הממשלה. הסגנון הכללי של העמדת אישים כבנט ושקד ברשימה, מזכיר את ההתנהלות המכוערת של הפוליטיקה הישראלית, כמו ליבני, או השאר, הקופצים ממקום למקום…

    3. 1

      זו תהיה טעות ובכיה לדורות לחבור לאיילת שקד ובנט