נשלמות ההכנות למחנה 'אחי ורעי' שע"י קרן ההסעות

    עפר גדנקן No Comments on נשלמות ההכנות למחנה 'אחי ורעי' שע"י קרן ההסעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשלמות ההכנות למחנה הקיץ "אחי ורעי" בטבריה לילדי קרן ההסעות. מחנה הקיץ מתקיים זו השנה ה-16 והוא מיועד לילדי כיתות ח' העולים לישיבות הקדושות וכן לכאלו שעדיין מתלבטים האם להמשיך לישיבות ובעזרת צוות המחנה הם מקבלים הדרכה והכנה לקראת המעבר לישיבות הקדושות בחודש אלול הבעל"ט.

    מדובר בתקופת זמן קריטית של חופשת הקיץ בסיום שנות לימודיהם בבתי הספר, כאשר רבים מהתלמידים מתמודדים עם קשיים ואתגרים בחוץ ומול פיתויים שלא להמשיך בשנה הבאה בישיבה קדושה. מחנה קיץ זה מעניק להם מחדיר בהם הווי ישיבתי בשילוב נופש ברמה הגבוהה ביותר ומצייד אותם בכלים טובים כדי להגיע לישיבה בנפש חפצה.

    במחנה נמצאים למעלה ממאה נערים מבתי ספר שונים מרחבי הארץ, והוא נמשך חמישה ימים כשבמחצית הראשונה של היום מועברים לנערים שיעורי תורה והרצאות מפי ר"מים ואישי חינוך ובמחצית השנייה של היום נערכות פעילויות שונות ויציאה לטיולים.

    במחנה שנערך בניהולו ובניסיונו של הרב שרגא אלפר מפעילי הקרן משתתפים צוות של פעילי קרן ההסעות וכן פעילים מסורים מטובי בני הישיבות בארץ. המדריכים במחנה הם בחורים מבוגרים ירא"ש ובעלי יכולת השפעה וקירוב, שנבחרים בקפידה מעולם הישיבות.

    במהלך המחנה יוצרים הבחורים קשר אישי עם הנערים העולים לישיבות ומהווים עבורם כעין "אח גדול" גם במהלך השנה הראשונה של הנערים בישיבות. הקשר נמשך כשהבחורים באים לעיתים לבקר את הבחורים בישיבות הקטנות כדי לראות האם יש קשיים וכיצד ניתן לפתור אותם.

    את המחנה מלווה במשך שנים הרב יעקב מויאל מנהל פרויקט הכוונה לישיבות וטיפול המשך של קרן ההסעות. במהלך המחנה חווים התלמידים חוויות רוחניות רבות וכן שבת מרוממת הכוללת דברי תורה מטובי המרצים ושירי שבת עד השעות הקטנות של הלילה.

    הרב שרגא אלפר: "עבור הבחורים הצעירים מדובר במעבר קיצוני מלימודים של עד השעה 4:00 אחה"צ ללימודים אינטנסיבים בישיבה עד השעה 9:00 בערב. למרביתם מדובר בקושי ובעיקר בחשש שמא לא יעמדו באתגר הלימוד במשך השעות הארוכות. המחנה אחי ורעי מפיגים את החששות הללו, ונותנים לנערים כלים להתמודד עם המעבר לישיבה וכן רשימה של אנשי קשר שאיתם הם יוכלו ליצור קשר טלפוני כאשר מתעורר קושי בלימודים או בתנאי הישיבה".

    "יש אמהות שמתקשרו כמה חודשים לפני שהמחנה נפתח לשאול האם יש מחנה. מדובר באמהות שהבנים הגדולים שלהם עברו את המחנה והן מדווחות בהתרגשות על העזרה שהבנים הפיקו מחמשת הימים שבהם נתנו להם את הכלים להצליח בישיבות".

    "אנחנו נמצאים בקשר עם המחנכים של התלמידים כדי לקבל את מלוא האינפורמציה על התלמידים לדעת מה הקשיים שלהם, לאיזה מסגרות הם הולכים, ואיך ניתן לעזור להם להקלט בישיבות בצורה הכי טובה שאפשר".

    פעילי קרן ההסעות אחראים על הרישום למחנה. הפעילים הפרוסים בכל רחבי הארץ מאתרים בבתי הספר של החינוך העצמאי את הנערים שממשיכים לישיבות וזקוקים לסיוע אישי ולהדרכה פרטנית ורושמים אותם למחנה. כמו כן, הקרן משתתפת בעלות הכלכלית של המחנה ורתימת חסויות מגופים שונים.

    צוות המחנה עמל בימים אלו על השלמת ההערכות הגדולה כאשר כל האישורים לפעילויות השונות כבר הונפקו, כפי הנהלים המחמירים של הרשויות השונות. צוות לוגיסטי גדול נערך כבר במשך קרוב לחודשיים להכין את המחנה על הצד הטוב ביותר, בשאיפה שהנערים יקבלו את הכלים להמשיך ללמוד בישיבות ולצמוח לתלמידי חכמים

    IMG-20180527-WA0001



    0 תגובות