התנכלות מכוונת? קיבל דו"ח על החזקת נייד בנהיגה וזוכה

    איתי גדסי No Comments on התנכלות מכוונת? קיבל דו"ח על החזקת נייד בנהיגה וזוכה

    השופט הורה לזכות צעיר מדו"ח תנועה ש'נתפר' לו על ידי שוטר, בו טען כי הנהג "החזיק טלפון על הבירכיים" בזמן נהיגה.כעת הגיש הנהג תלונה נוספת לקצין תלונות הציבור במשטרה. ארגון חוננו "אנו רואים את תופעת שיטור היתר בחומרה. תפקיד המשטרה להגביר ביטחון, ולא לשרת מדיניות של התנכלות והפחדה לציבור זה או אחר"

    אילוסטרציה צילום: דוברות משטרת ישראל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים זיכה את יאיר קהתי מדו"ח שהוגש נגדו בגין החזקת טלפון על הבירכיים בזמן נהיגה, שכלל קנס של 1,000 ₪ ו-8 נקודות. קהתי הגיש בעבר תלונה נגד השוטר למחלקה לחקירות שוטרים, אולם היא לא נרשמה. לאחרונה הגיש תלונה נוספת לקצין תלונות הציבור במשטרה.

    האירוע התרחש לפני כשנה, בשעת לילה מאוחרת חזר קהתי לביתו בגוש שילה, והסיע ברכב נוסעים נוספים. כשהגיעו לשער של שבות רחל עצר אותם השוטר המדובר, וביקש תעודות זהות מכל יושבי הרכב.

    קהתי ציין בתלונתו "ירדתי עם הרכב מהכביש לשטח עפר שליד הכביש כדי לא לחסום את הכביש, ועצרתי כדי להוציא לו תעודות זהות. לאחר שהוצאתי את תעודת הזהות שלי התחלתי לצלם. השוטר לקח את התעודות (חוץ מאישה אחת), והלך לכיוון הניידת".

    קהתי תיאר את רגע מתן הדו"ח "הוא ביקש ממני להתקדם טיפה קדימה, ללא סיבה ברורה. אני, שחשדתי שהוא רוצה שאנהג תוך כדי שאני מצלם עם הטלפון ביד, הנחתי את הטלפון על הבירכיים והתקדמתי טיפה קדימה (כ-2 מטר). הוא ישר הגיע מהניידת ואמר לי שנהגתי תוך כדי שהטלפון שלי על הבירכיים והוא נותן לי דו"ח של 1,000 ₪ ו-8 נקודות".

    קהתי מסר לשוטר את גרסתו לאירועים, ובסרטון התיעוד ניתן לשמוע אותו אומר לשוטר "אתה הכשלת אותי". לדבריו, השוטר סנוור אותו עם פנס, ואף "הייתי צריך להתווכח איתו כדי שירשום את מה שאני מבקש ממנו.. בסוף הוא כתב (בדו"ח) את התגובה שלי".

    בין קהתי לשוטר התעורר וויכוח בנוגע לחובתו של השוטר לציין את שמו בפני קהתי, וקהתי סירב לחתום על הדו"ח משום ש"ראיתי שכתב שאני התעסקתי בטלפון תוך כדי נהיגה".

    קהתי ביקש להישפט על המקרה, וייצג את עצמו בבית המשפט. במהלך המשפט ציין השוטר במפורש כי "כשהוא החל בנסיעה הטלפון שלו היה על ברכיו. היה עם 2 ידיים על ההגה אך הטלפון על בירכיו". השוטר טען כי נסיעה עם הטלפון על הברכיים מהווה עבירה, ואילו קהתי השיב כי לא משנה היכן הניח את המכשיר, כל עוד ידיו היו על ההגה.

    כאמור, שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, ניר נחשון, פסק לזכות את קהתי מהעבירה. בהחלטתו כתב כי "לא שוכנעתי כי התביעה הוכיחה את יסודות העבירה במלואן.. התביעה לא הוכיחה שהנאשם אחז בטלפון כשהרכב היה בתנועה. יתירה מכך, עד התביעה הבחין בנאשם אוחז בשתי ידיו בהגה כשהתחיל בנסיעה".

    עוד נכתב ".. חובה להחזיק בהגה בשתי ידיים. מכאן, כי עיקר רכיב העבירה של שימוש בטלפון נגזר מאי אחיזת ההגה בשתי ידיים, מכאן כי כשרכיב זה נשלל הרי שלא קמה העבירה".

    מארגון חוננו נמסר "על ההתנכלות המוכרת של משטרת ישראל נגד תושבי יו"ש באמצעות מעצרי שווא באישון לילה נוספה לאחרונה תופעה חמורה של שיטור יתר. אנו רואים תופעה זו בחומרה. תפקידה של משטרת התנועה הוא להגביר את הביטחון והבטיחות בכבישים ולא לשרת מדיניות של התנכלות והפחדה כנגד ציבור זה או אחר.

    מי בדרג הממונה ממשיך לתקצב את ההתנהלות השערורייתית של מחוז ש"י במשטרה בתקציבים אסטרונומיים?".



    0 תגובות