מתקפת שריפות בכל הארץ: מאות בתים פונו על יושביהם מחשש לשריפה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מתקפת שריפות בכל הארץ: מאות בתים פונו על יושביהם מחשש לשריפה

    במהלך היום השרבי, התפתחו עשרות מוקדי שריפה בכל רחבי הארץ. טרם ידוע האם מקור חלק מהשריפות הם הצתות או רשלנות. מאות בתים פונו, ומספר כבישים נחסמו מחשש לסכנה. לוחמי האש פרוסים בעשרות מוקדים, בגיבוי טייסות הכיבוי ונלחמים במסירות באש המשתוללת. צפו במוקדי השריפות ברחבי הארץ

    לוחמי האש היום צילום: Revkin Fenton/Flash90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל שריפות גדול במיוחד פקד ופוקד בשעות אלו את רחבי ישראל, בעוד מעלות החום מטפסות ליום שרבי במיוחד, גם הרוחות משתוללות בחמת זעם – השילוב הקטלני הזה הופך כל בעירה לאש גדולה והצתה למוקד שריפה שתוצאותיו אנו רואים מול העיניים.

    במהלך היום ברמת פנקס באור יהודה השתוללה האש במהלך היום דבר שגרם לסגירת כבישים מרכזיים, כרגע הושגה שליטה. ביישוב ערערה נשרפו כליל ארבעה בתים. ביישוב קציר 120 בתים פונו ללא נפגעים. בחיפה החלו לפנות בתים וביישוב אדרת נראו להבות אש שאיימו על בתי התושבים.

    השר לבטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב בהשתתפות מ"מ המפכ"ל, נציב כב"ה, ר' רח"ל, מנכ"ל המשרד לבט"פ ונציגי השלטון המקומי, מל"ל ומד"א בנוגע למאמצי הכיבוי ברחבי הארץ.

    השר ארדן הדגיש כי המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים והוא זה שצריך לקבל את העדיפות העליונה. בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה.

    צילום: Revkin Fenton/Flash90

    הכבישים החסומים נכון לעכשיו:  כביש 6513 חסום לתנועה מצומת קציר למזרח. התנועה מופנת לכביש 65. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. בשל חסימות אלו צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים אחרים באזור.

    מהמשטרה נמסר: ציבור הנהגים מתבקש להתאזר בסבלנות, להישמע להוראות השוטרים, להימנע מלהגיע למקום ולהשתמש בדרכים חלופיות.

    .

    נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, נמצא במוקד השריפות באדרתהעביר מסר לציבור: "אני קורא לכל הציבור להמשיך ולקיים את הצו ולהימנע מהדלקת אש בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים. מוקדי השריפה העיקריים שלנו נמצאים ביישוב אדרת ובטכניון. לוחמי האש עושים עבודה מצויינת, נמצאים בפריסה ארצית נרחבת ונלחמים בלהבות. אנו מקווים שעד הערב נוכל להשתלט על כל המוקדים.

    .

    עדכונים על השריפות ברחבי הארץ: צילומים: פלאש 90. רשות הכבאות הארצית. דוברות משטרת ישראל. מד"א. החדשות החמות.

    רמות מנשה – צוותים של לוחמי אש פועלים להשתלטות על שריפת יער בסיוע שני מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד".

    חיפה – ברחוב דרך הטכניון התפנה בנין מחשש לעשן או התפשטות כוחות כיבוי פרוסים במקום.

    שלושה צוותי כיבוי פועלים בשריפת קוצים בתוך הישוב תומר בבקעת הירדן,הדליקה מסכנת כרגע מחסני אריזה וקרובה למטעי התמרים,במקום עשן סמיך החוסם את הראות בכביש 90.

    שריפה בתומר:

    photo_2019-07-17_16-18-14

    צילום: Revkin Fenton/Flash90

    היישוב קציר: 18 צוותי כיבוי פועלים במפנה המערבי של הישוב, בניסיון לבלום את חזית האש. כאמור, כצעד מניעתי פונו מוקדם יותר 120 בתים מיושביהם. לכוחות הכיבוי הפועלים על הקרקע מסייעים מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" המבצעים הטלות ישירות.

    יישוב שבי שומרון: ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן סיפר על השריפה שפרצה בסמוך ליישוב, : "כרגע מפונות 200 משפחות משבי שומרון. ישוב שלם מפונה. צוותי הצחי של אגף הרווחה של המועצה האזורית שומרון יחד עם המתנדבים עוברים בית בית לוודא שכולם מתפנים לישוב עינב.

    העמדנו להם אוטובוסים ולוחמי כיבוי האש יחד עם המתנדבים של אגף הבטחון של המועצה האזורית שומרון כרגע נלחמים באש. פניתי גם לנציבות כיבוי האש וגם למשרד לבטחון פנים בדרישה להחזיר את המטוסים מטוסי כיבוי האש כי אין שליטה על האש. זו אש ענקית. אין עליה שליטה אנחנו חייבים בחזרה את המטוסים כדי למנוע אסון. לצערי הרב בשנה האחרונה ניסינו להביא תחנת כיבוי אש לגב ההר.

    בהערכת מצב שקיים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם מח"ט שומרון, כיבוי האש, משטרת ישראל הוחלט כי התושבים לא יחזרו בינתיים לבתים. בשעות אלו התושבים בעינב מקבלים ארוחה. ככל הידוע המבנים שנשרפו: 2 מפעלים. המכולת. נגרם נזק למדרשת שומרון. שאר המבנים בבדיקה. הושגה שליטה על האש אולם היא עדיין לא הסתיימה. נעשית בדיקת מסוכנות בישוב.

    photo_2019-07-17_16-12-01photo_2019-07-17_16-12-02 photo_2019-07-17_16-12-21

    הגן הטכנולוגי ירושלים: בשריפה שפרצה והחלה להתפשט בחניון עפר סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים, עולים באש 10 כלי רכב. הרחובות מודעי ואגודת הספורט נחסמו לתנועה.

    photo_2019-07-17_15-53-12

    וואדי ערה והישוב ברטעא: מספר שריפות גדולות מתחוללות באזור ואדי ערה:
    הבולטות שבהן מתרכזות בישובים ברטעה, ערערה וקציר. כארבעים צוותי כיבוי בסיוע שלושה מטוסי כיבוי מטייסת אלעד נלחמים בלהבות במטרה לבלום את חזיתות האש ולהגן על קו הבתים. עד כה נפגעו ארבעה בתים בישוב ערערה. הגזרה הבעייתית ביותר נכון לרגע זה היא בפאתי הישוב קציר שם לאחר הערכת מצב פונו 120 בתים מיושביהם מחשש שחזית האש תגיע אליהם.

    צילום: Revkin Fenton/Flash90

    photo_2019-07-17_14-59-36

    גבול לבנון: בשל גל החום הכבד, שריפה פרצה בגבול ישראל לבנון בסמוך לגדר המערכת.

     

    photo_2019-07-17_14-52-39

    ביישוב אדרת הסמוך לירושלים פונה קו הבתים הראשון לאור החשש מהפשטות השריפה לבתים הראשונים.  כמו כן הייתה סכנה ליישובים נווה מיכאל ורוגלית. האש כרגע נמצאת לקראת רגיעה.

    צילום: Revkin Fenton/Flash90

    ישוב קציר:

    צילום: Revkin Fenton/Flash90

    האש בקיבוץ דליה:

    צילום: Revkin Fenton/Flash90


    0 תגובות