הרב פרץ להרצוג: "השימוש במונח 'שואה' בא לבטא את עומק הכאב"

    איתי גדסי No Comments on הרב פרץ להרצוג: "השימוש במונח 'שואה' בא לבטא את עומק הכאב"

    שר החינוך הרב רפי פרץ במכתב ליו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "מתוך חרדה עמוקה לגורל העם היהודי השתמשתי במילה "שואה", ביטוי שבא לבטא את עומק הכאב. אני מכבד ומוקיר את העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות"

    הרב רפי פרץ צילום: Yossi Zeliger/Flash90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הדלפת דבריו של שר החינוך, הרב רפי פרץ, בישיבת הממשלה לפני כשבועיים שעסקה בתפוצות ובהם כינה את ההתבוללות בתפוצות כ"שואה" ועל רקע המחאה והביקורת שהושמעה בארץ ובתפוצות לרבות בקהילות היהודיות השונות ובהנהגה היהודית בתפוצות, פנה יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג בדחיפות לרב רפי פרץ וביקש ממנו להבהיר את דבריו כדי למנוע קרע מיותר נוסף בעם ישראל.

    במכתב רשמי של שר החינוך ליצחק הרצוג כיו"ר הסוכנות היהודית, אשר יועבר להנהגת הקהילות היהודיות בתבל ובמיוחד לפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, כתב הרב פרץ כי, "מתוך חרדה עמוקה לגורל העם היהודי השתמשתי במילה "שואה", ביטוי שבא לבטא את עומק הכאב וייתכן ולא היה במקומו. כמובן שלא התכוונתי לפגוע במי מיהודי התפוצות." בהמשך המכתב הוסיף השר והדגיש כי, "אני מכבד ומוקיר את העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות".

    לשון המכתב: "לפני מספר ימים הודלפו דברים שאמרתי בישיבת הממשלה שהתקיימה לפני שבועיים ועסקה ביהדות התפוצות.

    בדבריי תיארתי עד כמה אני חרד לעתיד העם היהודי במיוחד לאור תופעת ההתבוללות הגוברת בקרב יהדות התפוצות, דבר המדיר שינה מעיני.

    מתוך חרדה עמוקה לגורל העם היהודי השתמשתי במילה "שואה", ביטוי שבא לבטא את עומק הכאב וייתכן ולא היה במקומו. כמובן שלא התכוונתי לפגוע במי מיהודי התפוצות.

    כמי שדוגל כל חייו באהבת ישראל חשוב לי להבהיר שאני מכבד ומוקיר את העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות.

    בהקשר זה אשמח לשתף עמכם פעולה להעמקת החינוך לזהות יהודית.

    בברכה הרב רפי פרץ"

     



    0 תגובות