המבשר חושף: משבר הסטטוס קוו בצפת

    איתי גדסי No Comments on המבשר חושף: משבר הסטטוס קוו בצפת

    סערה בצפת: באירוע מתמשך שייערך בחודשי הקיץ צפויים לעלות מופעים הכוללים שירת נשים ומופעי פריצות נוספים | רבני צפת יוצאים במכתב חריף כנגד

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני צפת יצאו אתמול במכתב חריף מאוד, בו מובעת דרישה נחרצת לעצור לחלוטין את ההכנות וההיערכות לקראת סדרת מופעי שחץ ותועבה שמתכנן ראש העיר שוקי אוחנה לקיים לראשונה במקום, עבור מבקרים ואורחים שיגיעו מכל רחבי הארץ, כך חושף עיתון "המבשר".

    מכתב הרבנים שליט"א מבטא בין היתר את תחושות תושבי צפת, נוכח הכוונה לערוך מופעי פריצות הכוללים שירת נשים, בין סמטאות העיר העתיקה, אשר בהם מתגוררות בעיקר משפחות חרדיות, הסולדות מהאירוע ודורשות לבטל אותו לאלתר.

    "מדובר בחוצפה שאין כדוגמתה, ובהפרה בוטה של הסטטוס קוו הקיים בצפת במשך עשרות שנים", אומרים תושבים בעיר העתיקה. "למרבה הצער הורגלנו כבר במשך שנים לפסטיבל הכלייזמרים שגם הוא אינו לרוחנו, אבל היה סטטוס קוו ברור שהעירייה לא מוסיפה עליו אירועים אחרים נוספים. מה שקורה עכשיו זה שהעירייה מוסיפה עוד אירוע בנוסף על פסטיבל הכלייזמרים שרבים מאתנו הורגלו לצאת מצפת למשך ימים אחדים מדי שנה עד שהוא יסתיים, ולא זו בלבד, אלא שהאירוע הזה חמור עוד יותר ואמור להתקיים בהשתתפותם של כל מיני זמרים ואומנים גויים שהעירייה מייבאת אותם מרחבי העולם כדי לטמא את צפת".

    מכתב

    "אנחנו נאבק בכך בכל דרך חוקית ולגיטימית", הם מוסיפים. "אין לנו ברירה אחרת, אם אנחנו רוצים ומעוניינים לשמור על קדושת העיניים, ולהגן על החינוך הטהור של בנינו ובנותינו. היזמה לקיים מופעים כאלו ברחובות החרדיים, בסמוך לחלונות בתיהן של משפחות חרדיות, היא לא פחות מצעד חצוף ומקומם שכל מטרתו להדיר את רגליו של ציבור שומרי התורה והמצוות מעיר הקודש צפת".

    במכתבם דורשים הרבנים מראש העיר לשמור על קדושת העיר כפי שהיה במשך עשרות בשנים ולא לשנות את הסטטוס קוו: "עירנו הקדושה הספוגה ורוויה קדושה וטהרה, תורה ויראה ומעשים טובים ע"י גדולי וקדושי ישראל האר"י הק' והב"י זיע"א, ואיתם עימם שאר שורשי האומה זיע"א, נהפכה לסחי ומאוד על כל המשתמע, ובכך להדוף חלילה את כל הטוהר והאצילות החופפת על כל פני העיר כולה".

    "על כן נקרא כל יהודי בערנו אשר יראת ה' פועמת בלבבו ואשר כואב ומצר על ההידרדרות הנוראה המתרחשת בעירנו, לעורר רחמי שמים בתפילות ובתחנונים לה' לבל יוציאו מזימתם אל הפועל", מוסיפים הרבנים שליט"א קריאה נחרצת: "ופונים אנו אל כל נבחרי הציבור בעיר ואל כל מי שיש בידו השפעה, לפעול בכל כוחו בדרכי נועם, לבטל לאלתר את האירוע החמור כי בנפשנו הדבר".

    על המכתב חתומים רבני העיר מכל המגזרים והעדות: כ"ק אדמור מנדבורנא שליט"א, הרב יצחק רפאל אבוחצירא שליט"א, הגה"צ רבי אליעזר ארנסטר שליט"א, הגאון רבי אליהו ביטון שליט"א רב המועצה האזורית מרום גליל, הגאון רבי יעקב גאן שליט"א, הגאון רבי אוריאל דבוש, הגאון רבי חגי יהודה שליט"א, הגאון רבי אלעד יוחנן שליט"א, הגאון רבי איתן כהן שליט"א, הגאון רבי ישראל לורי שליט"א, הגאון רבי משה שמואל ליברמן שליט"א, הגאון רבי ישראל מונדרר שליט"א, הגאון רבי דוד סולימן שליט"א, הגאון רבי שמעון סופר שליט"א, הגאון רבי יעקב עמר שליט"א, הגאון רבי אפרים קעניג שליט"א, הגאון רבי דוד זאב רייך שליט"א, הגאון רבי רפאל שוואב שליט"א והגאון רבי יחזקאל שימון שליט"א. כמו פורסמו מכתבים דומים על ידי הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי שליט"א והגאון רבי יוסף יצחק ווילשאנסקי שליט"א.



    0 תגובות