מגה מהפכה בתקשורת: רשת דור 5 יוצאת למכרז

    איתי גדסי No Comments on מגה מהפכה בתקשורת: רשת דור 5 יוצאת למכרז

    מכרז תדרים לדור 5 יוצא לדרך: שר התקשורת, דודי אמסלם: "מדובר במהלך טכנולוגי שיטבע את חותמו על פני עשורים קדימה." משרד התקשורת מפרסם את מכרז התדרים לדור 5. פרסום המכרז מהווה אבן דרך מרכזית להובלת וקידום מדינת ישראל לחזית הטכנולוגית יחד עם המדינות המובילות בעולם

    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו בפשיטה על בית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהפכת התקשורת הבאה יוצאת לדרך: משרד התקשורת מפרסם מכרז לבניית רשת דור 5 בישראל. מדובר בהקמת תשתיות חדשות בישראל שיכולו לספק את מהירות האינטרנט ברמת מהירות גבוהה שלא הכרנו עד היום. הרשת מספקץ רוחב פס של 20 ג'יגה. הרשת מאפשרת הורדת 1 ג'יגה מהאינטרנט במהירות של שנייה אחת בלבד.

    מדובר על מגה מהפכה שהולכת להשפיע על מכוניות אוטונומיות, ניתוחים דרך רשת האינטרנט, הפעלת מכונות עבודה דרך הרשת בדיוק של פחות משנייה, הפעלת רחפנים ועוד מכשירים הדורשים דיוק של פחות משנייה לעבודה מדוייקת ויעילה. הרשת שהכרנו עד כה הולכת להשתנות מהקצה אל הקצה ברשת 5G.

    יש לציין, כי ארה"ב אסרה לקנות רכיבי תקשורת מחברות סיניות, להקמת תשתיות לרשת G5, מחשש שאלו יפעלו כבסיסי האזנה ולקיחת מידע ע"יהחברות הסיניות והממשל בסין. באירופה לדוגמא כבר נבנו במספר מדינות תשתיות ע"י חברת 'וואווי' למרות אזהרות אמריקניות.

    משרד התקשורת מפרסם את המכרז ובו הדרישות החשובות: תדרים שיוצעו במכרז זה, יאפשרו מתן מענה לביקוש הגובר בתקשורת רחבת פס, על ידי הרחבת הקיבולת. לראשונה, מכרז התדרים ילווה במערכת תמריצים הכוללת מענקים והפחתת אגרות בסך של כחצי מיליארד שקל.

    תשלומי המכרז יידחו לשנת 2022 במטרה לאפשר למפעילים להפנות את המשאבים הפיננסיים לטובת השקעות בשדרוג הרשתות. למכרז יוכלו להתמודד בעלי הרשתות הקיימות על ידי הגשת הצעות משותפות, באופן שיביא להקצאת תדרים יעילה לטובת הציבור.

    בנוסף המכרז יכלול חלק פתוח של 100 מגה הרץ לתדרי דור 5 שיחוללו תחרות טכנולוגית בתשתית ושירותי דור 5. ועדת המכרזים פעלה בשקדנות ובמקצועיות, קיימה עבודת מטה סדורה ששילבה בתוכה מאמץ בין-משרדי, וגיבשה מתווה מאוזן ונכון למכרז תדרי דור 5 באופן שיתאים לתנאי השוק בעת הנוכחית.

    הצוותים המקצועיים גיבשו במסגרת עבודתם תמונת מצב כלכלית, הנדסית ומשפטית, הכוללים בחינה של מודלים מקבילים בעולם לצד שיח עם גורמי מקצוע והשוק, כל זאת תוך ניהול ומיצוי מיטבי של ספקטרום התדרים.

    שר התקשורת, מר דודי אמסלם אמר על ההליך החשוב: "מדובר במהלך טכנולוגי שיטבע את חותמו על פני עשורים קדימה. עם כניסת הטכנולוגיה החדשה של דור 5 תצא לדרך המהפכה הדיגיטלית החכמה שתשפיע על כל תחומי חיינו – בתים חכמים, ערים חכמות, רפואה חכמה, קירוב הפריפריה למרכז, חינוך, רכבים אוטונומיים, תעשייה מתקדמת ועוד.
    חוסנן הפיננסי של החברות בעת הזו, אינו נסתר מעיננו והמכרז לוקח בחשבון גם את המצב הזה.

    אני מברך את חברי והשותפים לוועדת המכרזים על העבודה המקצועית, המסורה והאחראית שבוצעה אשר אפשרה להניח היום, את אבן הפינה לעידן הבא של הטכנולוגיה".



    0 תגובות