התביעה ביקשה מאסר עולם: עונש מאסר ממושך לרוצחי ינאי ויסמן הי"ד

    קובי פינקלר No Comments on התביעה ביקשה מאסר עולם: עונש מאסר ממושך לרוצחי ינאי ויסמן הי"ד

    חרף בקשת התביעה הצבאית, בית המשפט הצבאי פסק עונש מאסר ממושך על רוצחי סמל ראשון ינאי ויסמן הי"ד

    ינאי וייסמן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) גזר בית המשפט הצבאי ביהודה עונשי מאסר של 35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח על שני מחבלים אשר הורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ועבירות חמורות נוספות. זאת בגין חלקם ואחריותם לפיגוע בו נפל סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן ז"ל ונפצע אזרח נוסף, במתחם רמי לוי בשער בנימין, ביום 18 בפברואר 2016.

    מפסק הדין בעניינם עולה כי השניים תכננו מבעוד מועד, עם מחבל נוסף, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. הם פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי ששהה במתחם, ולאחר מכן דקרו למוות את סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן הי"ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע.

    צל"ש מפקד פיקוד המרכז הוענק לסמל-ראשון ויסמן הי"ד על אומץ ליבו והדוגמה האישית שהפגין במהלך הפיגוע. שמות המחבלים לא פורסמו נוכח היותם קטינים.

    התביעה הצבאית ביקשה כי ייגזר על המחבלים עונש של מאסר עולם. בית המשפט נמנע מלעשות כן, בעיקר לאור גילם של המחבלים. התביעה הצבאית צפויה לערער על ההחלטה.

    על המחבל השלישי, אשר הורשע גם כן בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לעבירת רצח), נגזרו 35 שנות מאסר בפועל. התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה וביקשה כי ייגזר עליו מאסר עולם.



    0 תגובות