חיים ולדר בסיפור מהחיים: כלה בין חושך לאור • בואו להאיר

    דוד קליגר 7 Comment on חיים ולדר בסיפור מהחיים: כלה בין חושך לאור • בואו להאיר

    הבחור החברה'מן בישיבה, החתונה, הילדים החולים שנולדו, פטירתה הפתאומית של האם, הנישואין החדשים, הילדים החדשים, המחלה הפתאומית שהתגלתה אצל הבת הגדולה לפני השידוכים, האירוסין והחתונה שמתקיימת מחר אחרי מסכת חיים לא פשוטה • חיים ולדר בסיפור מרגש שאתם חייבים להיות שותפים לו

    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעם בכמה שנים אתה מפרסם בתכניתך סיפור שנכנס אל הלב של כל מי שיש לו לב, ויוצר תהודה כזו שנמשכת זמן רב. אני חושב שיש לי סיפור כזה לספר לך.
    זהו סיפור נדיר, מורכב ולא ייאמן.

    לפני כשלושים שנה למד איתי בישיבה בחור שנחשב ל"לב והנשמה" של הישיבה שלנו, הוא היה הגבאי, הוא היה המשב"ק של הראש ישיבה, והוא זה שהיה מארגן את הקעמפ של הישיבה, ולמרות כל העיסוקים האלה, היה יושב ולומד ועושה שטייגען, כי מי שמצטיין במשהו אחד כבר לא יכול להיגמל מזה.

    למרות עיסוקיו והכוח שהיה בידו, הוא לא היה מתנשא או מרוחק כי אם להפך. היה כמו האבא והאמא של הבחורים עזר לכל אחד ואחד בחמימות ובאבהיות. אני לא חושב שלמישהו היתה וטענה וחצי טענה עליו.

    ואז הגיעה תקופת השידוכים בזה אחר זה התארסנו והתחתנו והקמנו משפחות, הוא נישא לאישה טובה ממשפחה טובה, היו כמה שנים שבהם לא שמענו עליו ואז פתאום הוא החל לארגן ישיבות בין הזמנים בהיקף של אלפי בחורים. בפתיחה היו מגיעים גדולי הגדור כדוגמת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן הגאון הגדול רבי מיכל יודה ליפקוביץ. הייתי קורא על כך בעיתון וכלל לא מתפלא. התרגלנו שזה האיש וזה פועלו.

    שנה לאחר הנישואין נולד לזוג בן. שנה לאחר מכן בת, ושנה נוספת עוד בת, כך בקצב של אחד לשנה ותוך עשר שנים נולדו לבני הזוג שמונה ילדים, ילדים זה שמחה, אך אט אט התחלנו לשמוע בשורות לא כל כך טובות, הבכור התגלה כאוטיסט וחרש. הוא עבר ניתוחים והושתל בשתל קוכילארי.

    השניה התגלתה גם היא כחרשת וגם היא זכתה בשתל, הילדה הרביעית נולדה עם חיך שסוע קשה ונאלצה לעבור כמה ניתוחים פלאסטיים כדי לסדר את המראה עד כמה שניתן.

    שלושה מתוך שמונה ילדים, גרמו לזוג זה להיות במירוץ בלתי פוסק, של ניתוחים טיפולים שתלים וטיפולים. שאר הילדים גדלו למופת ולמרות כל הקשיים הבית הזה היה שמח ומאושר, תמיד שאבנו כוחות איך מצליחים בני הזוג זה לשרוד את הקשיים הגדולים שעמדו לפתחו.

    ברם, ביום לידת הבת השמינית, התבשרו בני הזוג, לצד הבשורה טובה על לידת הילדה בבשורה נוספת – נוראה ואיומה, מסתבר שהאם חלתה במחלה הידועה.
    שמונה ילדים שהגדול ביניהם בן שמונה, נאלצים להיאבק מלבד עם שלושת האחים עם שלל בעיות, בבית צפוף עד לאימה, גם עם המחלה הארורה.

    כמו בנך רפאל מאיר צבי ז"ל, שלוש שנים נלחמה האם בגבורה על חייה, ועל רצונה לגדל את שמונה הילדים שנולדו לה, מלווה בתפילות ובברכות של רבנים וציבור רהב, וכמו אצל בנך בכורך, למגינת כולנו נגזרה הגזירה ולאחר שלוש שנות ייסורים נוראיים נלקחה מאיתנו האמא הגיבורה לאנחות…

    אפשר לכתוב ספר שלם על הקשיים הנוראיים של האב, שקשה אפילו לדמיין איך שרד במאבק היומיומי על בריאות רעייתו בעיות החרשות והאוטיזם של שני ילדים והניתוחים התכופים של הילדה עם החיך השסועה, ואם אתה שם לב אני אפילו לא מזכיר את חמשת הילדים האחרים שרק מלגדל אותם לצד אם חולה ולא מתפקדת אפשר להתמוטט.

    אך הוא שרד, בכוחות אדירים, כוחות שהכרנו מהישיבה, הוא אגב כמעט וסירב לקבל עזרה ורוב התמודדותו היתה לבד, חוץ מסיוע שממש נכפה עליו.

    בדרך כלל החומר שנתתי לך מספיק לסיפור מרגש ומטלטל. אבל לא אתה ולא קוראיך יאמינו שעדיין לא הגענו לאמצע הדרך של הסיפור, שלדעתי אין כמותו בעולם.

    הם ישבו שבעה והתאבלו, האב על רעייתו והילדים על אימם, ובקרב העסקנים התעוררה שאלה מי תסכים להינשא לאלמן עם שמונה ילדים. מי תסכים לקחת תיק כזה על עצמה? אך הלא יאומן נעשה. נמצאה אישה צעירה עם שני ילדים, שבחרה להינשא לאדם הגדול הזה, ביודעה היטב שהיא צריכה להתמודד עם עשרה ילדים ביניהם שניים שלה ושלושה עם בעיות לא פשוטות בלשון המעטה.

    במהלך השנים נולדו לבני הזוג שישה ילדים משותפים ובסיעתא דשמיא כולם בריאים ושלמים. אתה אוחז ראש? שמונה ועוד שתיים ועוד 6 הם 16 ילדים וביחד עם ההורים 18 נפשות בבית אחד גרים ומתמודדים כפי שאף אחד בעולם לא מתמודד.

    וכאן הופיעה לפתע התמודדות חדשה – כזכור, הבת השניה היא לקויית שמיעה, יש לה שתל, אבל מה, ילדה מצטיינת, לומדת בסמינר בהצטיינות, לא נותנת לכלום להפריע לה.

    ברם, בגיל 16, היא נתקלה בשולחן בסמינר ונפלה, היא לא ייחסה לזה חשיבות ואפילו לא סיפרה להוריה, אולם, כאשר הנפילות הללו הפכו לדבר שבשגרה ואפילו ההורים ראו זאת במו עיניהם הם החלו לברר מה קורה. בתחילה הבדיקות היו בכיוון של שיווי משקל או אפילפסיה, נעשו בדיקות אך הערכות אלה נשללו.
    שנה חלפה עד שמישהו פתר את התעלומה.

    "אולי יש לה תסמונת אשר?" שאל אחד הרופאים, ההורים ששמעו על הרבה תסמונות, על תסמונת אשר לא שמעו הם מעולם, תסמונת אשר היא תסמונת גנטית שבה נוסף על לקות השמיעה מתפשטת לכדי מחלת העיניים רטיניטיס פיגמנטוזה, מחלה זו מתפתחת בשלבי גיל ההתבגרות בתחילתה קשיי ראייה חריפים, עד לידי עיוורון ממש.

    בום.

    כמה מכות משפחה אחת יכולה לקבל? הבת שלהם ברוכת המעש והכשרונית שהתגברה על חרשות והיתה תלמידה מצטיינת, הולכת להיות הלן קלר. גם חרשת וגם עיוורת. (במקביל התברר שגם הבכור לוקה באותה תסמונת, שבר על שבר על שבר.)

    אני לא צריך לספר לך איזו טלטלה עברה על המשפחה שלא לדבר על הבחורה עצמה.

    באחד מסיפוריך סיפרת כיצד בחור שלקה ככל הנראה במחלה זו מקיים תחרות בין סיום הש"ס לבין העיוורון הממשמש ובא לו, לבת אין ש"ס לסיים אך הא החליטה שאת לימודיה היא ממשיכה והיא גם תתגבר על המכשולים ועל ראייתה המצטמצמת והולכת, כשמעל הכל מרחף כמו ענן שחור הנושא שכל כך משמעותי לכל בית – השידוכים.

    היא נכנסה לשידוכים בגיל 18, במצב שכזה לא כדאי לחכות, איזה שידוכים הציעו לה אני אפילו לא רוצה לדבר. אבל לה היה כיוון אחד: "בחור בן תורה עם יראת שמים ובריא בנפשו". היא היתה מוכנה לקבל כל דבר אבל העיקר שיהיה המשך לדור העתיד.

    הכל מסביבה כבר התייאשו אך היא האמינה בבורא עולם ובתפילות היא פשוט התפללה לקב"ה בנוסח קבוע: "גם אם עלי נגזר לחיות בחושך, לפחות אביא דור שיביא אור לעולם". מי כמוה ידעה ששום דבר פיזי אינו יכול לדכא את רוחה האיתנה.

    היא קיבלה ברכות משר התורה מרן הרב חיים קנייבסקי ומהרבנית קולדצקי שתזכה לבעל תלמיד חכם, וכמו שזה נראה אז, סיכוי כזה לא נראה באופק.
    אך לפני חודשיים וחצי היא התארסה עם בחור מצוין בן לאחת המשפחות החשובות בארץ תלמיד חכם אמיתי ו… חרש.

    כעת בא נעשה חשבון:
    משפחה בת 18 נפשות, כל הכסף שלא היה להם יצא על ניתוחים וטיפולים ושתלים וטיפולים לשלושה ילדים עם אינספור בעיות.
    כעת היא הולכת להתחתן ואף אחד לא פנה לאף אחד לסייע משהו, לעזור. האבא הוא לא הטיפוס. הוא תמיד היה מהנותנים הוא לא ידע לבכות עד היום ולא יבכה גם מחר.

    אבל כאן נכנסה קבוצה של אברכים שבדקה את הנושא מקרוב וגילתה את גודל הברוך…. מסתבר שאין להם שום משאבים לא רק לקורת גג אלא אפילו לחתונה.
    אין לנו מושג איך נוצר כזה מצב. משפחה טובה ושום גוף לא התארגן לעזור.
    רק לפני שלושה שבועות התחלנו להתארגן, פנינו לכל מיני אנשים והצלחנו לאסוף סכום שאני אפילו מתבייש לומר.
    ואנחנו רואים את אבי הכלה מתקרב לחתונה וצל כבד ונורא על פניו. שום דבר לא הצליח להכניע אותו ודומה שדווקא השמחה הראשונה שלו עלולה לעשות זאת.
    והכלה? יושבת מתפללת ובוכה. איש לא מספר לה אבל היא מספיק חכמה לדעת את המצב.
    אספנו כחמישים אלף שקל אך הזוג זה צריך הרבה יותר מזה.
    ישבנו מיואשים לא יכולים להסתכל על הפנים של האבא ,מה הולך לעשות הזוג זה הוא חירש היא חרשת שהולכת להיות גם עיוורת ומולם כל עם ישראל.
    ואז מישהו העלה את השם שלך ואת התכנית שלך.
    הוא אמר שבעבר היו מקרים שמאזיני התכנית הצליחו לגייס סכומים שהצליחו לחתן בני זוג ואף מעבר לכך כמו הזוג שנפגע בתאונה בקו 402, ועוד גר בשם מאיר מקריי ארבע שמחבל כמעט הרג אותו, הוא אמר לנו שאם זה סיפור שמצדיק את זה – חיים ולדר יעלה את זה בתכנית שלו והמאזינים שלו יודעים לפתוח את הלב.
    אלה המילים שאמר.

    אני לא שמעתי מעולם את התכנית שלך. אני פונה אליך מאוחר אני יודע. התכנית הבאה ביום שני והחתונה תהיה ביום רביעי, יומיים לאחר מכן.
    אני חושב שאולי זו תהיה ההפתעה של הרגע האחרון. אולי מאזיניך שכבר עשו דברים בעבר יעשו את זה שוב?
    אני פונה אליך בשם קבוצה של אנשים שלא כל כך מבינים בגיוס כספים רק מבינים שהזוג זה צריך את העזרה של עם ישראל.
    הוא צריך גם אור וגם חמישה קולות, כי החתן חירש והאישה גם חירשת וגם בדרך להיות עיוורת.
    אני חושב שזה מאותם מקרים בהם הקב"ה ומלאכיו צופים לראות מה יהיה וכיצד ינהגו בניו.
    אני פונה אליך להציע למאזינים להיות חלק מהדבר הגדול הזה, אתה יכול אולי להקדיש את זה לעילוי נשמת בנך, ויושב בשמים בעזרת עמו ישראל יביא לזוג הנפלא הזה הרבה אור וקולות. וזוהי מצוות הכנסת כלה שאין כדוגמתה בעולם.

    לפני שבוע נכנסנו למרן שר הורה רבי חיים קנייבסקי שהתרגש עד דמעות מהסיפור וכתב את אלה המילים:
    עבור האברך …. שליט"א אשר התאלמן מאשתו הצדקנית וזכה ובנה ביתו בשנית והכניס יתומים לביתו מלבד יתומיו שלו הוא וכעת ביתו מונה 18 נפשות בלע"ר ואין לו בעולמו אלא ד"א של הלכה בלבד והוא עני מרוד כי יש לו כמה ילדים חולים רח"ל וההוצאות גדולות מאד.
    וכעת עומד להשיא את בתו היתומה מאם הסובלת מחרשות ומבעיות קשות בראייה וכמובן שההוצאות גדולות להשיא מקרה כזה וכל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים וכל המסייעים בנתינות חשובות יבורכו בשפע ברכות מלמעלה

    לסיום פונה ולדר ולדר אליכם בבקשה אישית:
    מאזינים יקרים, פעם בשנה יוצא לי לפנות אליכם בדברים כאלה. זה קורה כשאני חש שאתם תקבלו יותר מאשר תתנו.
    החלטתי להחיות את המוקד של "אות חיים" ואת המספר 0799148999 שם יענו לכם טלפניות ואם לא תוכלו להשאיר הודעה והתכנית הזו תוביל עוד כלה לחופתה, הפעם כלה יתומה חרשת וכמעט עיוורת ואין לכם מצוות הכנסת כלה גדולה מזו…
    מחר היא תפסע אל החופה ואתם תחליטו כמה אור יזרח מעיניה וכמה ברכות יפלו חזרה על ראשכם.
    יש הבטחה מצד הורי הכלה שהשמות לתפילה יוקראו על ידיה על כסא הכלה לפני החופה, ותרומות מיוחדות גם מתחת החופה – תזכו למצוות.

    האזינו לסיפור המלא:



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מכירה את הסיפור מקרוב ממש!
      הכל אמת, אין הגזמה כלל! חתן וכלה מיוחדים, הורים נדירים וסבא וסבתא נדירים!
      תצילו אותם!

    2. 4

      מרגש עד דמעות! עם ישראל חי!!!!