לאחר קריאות הגנאי: הפלסטינים מנסים לשוב לשיח עם ארה"ב

    שלמה ריזל No Comments on לאחר קריאות הגנאי: הפלסטינים מנסים לשוב לשיח עם ארה"ב

    זה זמן רב מתעלמת רמאללה מממשל טראמפ ואף החרימה את ועידת בחריין, אבל הכתף הקרה מצד מדינות ערב ומצבה הרעוע של כלכלת הרשות הביאו את הפלשתינים לחשב מסלול מחדש | בכיר פלשתיני: "הועברו מסרים ליישור ההדורים עם ארה"ב והצדדים הציגו גישה חיובית"

    עבאס וטראמפ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם הלחץ של ממשל טראמפ על רמאללה מתחיל לשאת פירות? הפלשתינים "מחשבים מסלול מחדש" בכל הנוגע ל"הזדמנות המאה" של הממשל האמריקני.

    גורם בכיר ברמאללה גילה כי לאחרונה הועברו מסרים הדדים בין רמאללה לוושינגטון כדי ליישר את ההדורים ולהפסיק את החרם שהטיל אבו מאזן על הנשיא טראמפ ונציגיו חתנו ויועצו הקרוב של טראמפ – ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד לאזור – ג'ייסון גרינבלאט. לדברי הגורם, משלחת של בכירים מרמאללה בראשותו של ראש מנגנוני הביטחון, מאג'ד פראג', צפויה לצאת בקרוב לוושינגטון לדיונים בכירים אמריקנים, וכי מגעים חשאיים ושיחות בעניין נערכו לאחרונה בין מקרוביו של טראמפ למקרוביו של אבו מאזן.

    בכיר פלשתיני אמר: "מדובר בגישושים בלבד, אולם שני הצדדים הציגו גישה חיובית ונרשמה התקדמות לקראת האפשרות לחידוש היחסים".

    מה הביא את הפלשתינים לשנות גישה? אחת הסיבות היא האכזבה ממדינות ערב, שהסכימו להשתתף בוועידת בחריין, למרות ההפצרות של אבו מאזן להחרימה.

    לדברי הבכיר הפלשתיני, ברמאללה ראו בהשתתפות "בגידה בסוגיה הפלשתינית". בהתחשב בכך שאחת ממטרות הוועידה הייתה להפיל על אבו מאזן לחדול מהחרם, נראה שהמהלך הצליח.

    סיבה נוספת כי ההערכה ברמאללה שהפן המדיני בתכנית המאה יוצג לאחר הבחירות והקמת ממשלה בישראל, והפלשתינים מעוניינים לייצב עד אז את היחסים מול הנשיא טראמפ ואנשיו. גם מצבה הכלכלי החמור של הרשות תורם את חלקו וברמאללה בהחלט מעוניינים בחידוש הסיוע האמריקני, מה גם שברשות גוברת ההערכה שטראמפ עשוי לזכות בכהונה שנייה בבחירות 2020.

    הדברים פורסמו לראשונה ב"ישראל היום".



    0 תגובות