- רדיו קול חי - -

פשט וסוד על התורה: ספר 'חכמה קדומה' מאת הרב שלמה קורח זצ"ל

תכונה והתרגשות רבה בקרב רבים מבני הישיבות, לרגל הוצאת סדרת הספרים 'חכמה קדומה' השוזר פשט וסוד על התורה ויוצא לאור ב-ג' חלקים, החיבור הגדול הוא מאת מרן הגאון הגדול רבי שלמה קורח זצוק"ל רבה של בני ברק וראש רבני תימן.

לרגל השמחה הרבה בהוצאת סדרת הספרים הראשונה מאז פטירתו, יתקיים אירוע היסטורי של כינוס רבני תימן ארצי, בהשתתפותם של גדולי תורה, רבני ערים, דיינים, ראשי ישיבות, רבני קהילות ובמעמד הרב הראשי לישראל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א. הכינוס יתקיים ביום רביעי הקרוב, ז' בתמוז ה'תשע"ט בעיר אלעד, ויהיה בסימן 'שפתותיו דובבות'.

תלמידיו של הרב מציינים כי סדרת הספרים 'חכמה קדומה' הייתה עמו בכתב יד זמן רב, ומחמת רום ערכם ביקש הרב זצ"ל שלא להוציאם אלא לעת זקנתו, ובימי חוליו ביקש מבנו הגאון רבי עמרם קורח שליט"א רב קהילת קודש ספרדים "תורת חיים" ביתר עילית להוציאם בתוך השנה לפטירתו. ספרים אלו מצטרפים ל- 39 ספרים נוספים שכבר יצאו לאור בפסיקת ההלכה, באמונה ובהשקפה ובקבלה.

הרב זצ"ל הותיר אחריו עוד כתבי יד רבים, וביניהם ספר שלם בכתב ידו על ספר "שער הגלגולים" עם פירוש מציץ מן החרכים. וגם זה יצא בקרוב. עיקר לימודו ועסקו של הרב זצ"ל היה בלימוד הש"ס, ואף חיבר חיבור גדול ועצום על כל מסכתות הש"ס בכת"י, הנקרא "חיי שלמה". בנו ממשיך דרכו הגאון רבי עמרם קורח שליט"א, פועל להוצאת כתביו הרבים לתועלת הרבים.