נחנך מקווה טהרה מפואר בעיר לוברצי ליד מוסקבה

    אבי יעקב No Comments on נחנך מקווה טהרה מפואר בעיר לוברצי ליד מוסקבה
    צילום: צילום: לוי נזרוב
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני מברך את הקהילה היהודית כאן בלוברצי שנוכל להמשיך, ביתר שאת וביתר עוז, להגשמת חזון העצמות היבשות כאן לעוד שנים רבות מתוך נחת דקדושה ובשיתוף פעולה עם 'ועידת רבני אירופה' והארגונים היהודיים הפועלים ברחבי העולם היהודי. אני נפעם ונרגש כמו כל הנוכחים כאן; לראות בהקמת מקווה טהרה כאן בהידור רב לצד הפעילות התורנית הענפה המתנהלת על ידי רב הקהילה הרב משה אסטרין היא הגשמת חזון העצמות היבשות – אנו מתקרבים בחסדי השם למאה קהילות דתיות המתנהלות בדרך ישראל סבא במוסקבה ופרבריה. מי פילל ומי מילל". כך אמר בהתרגשות רבה נשיא 'ועידת רבני אירופה' רבה של מוסקבה ונשיא ארגון הקהילות הדתיות ברוסיה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, בטקס חנוכת מקווה טהרה מפואר שהתקיים בעיר לוברצי שליד מוסקבה.

    בטקס המרשים השתתפו סגן הרה"ר למוסקבה הרב דוד ישובייב ראש מוסדות 'תורה מציון', רבנים ואישי ציבור מאירופה ומישראל, הנדיב ראש הקהילה מר אלכסנדר מז׳יבובסקי ובני משפחתו, אורחים ממדינות חבר העמים וחברי הקהילה, מאות מתושבי העיר שהיו עדים למחזה בלתי שגרתי, עשרות יהודים, רבנים ואורחים מכל רחבי אירופה ומישראל, שצעדו בעיר בתהלוכה מאובטחים בידי כוחות הביטחון המקומיים לכיוון המרכז הקהילתי שלצדו נחנך מקווה הטהרה.

    מקווה הטהרה שנבנה על טהרת הקודש עם בור זריעה ובור השקה ובמבנה מפואר במיוחד נתרם על ידי ראש הקהילה מר אלכסנדר מז׳יבובסקי. לצד מקווה הטהרה החדש פועל בעיר מרכז יהודי גדול ומרשים שבו שוכן בית מדרש ומרכז ללימודי יהדות. בבית המדרש מתקיימים תפילות תמידין כסדרן במהלך כל ימות השבוע בהשתתפות כמאה וחמישים מבני הקהילה. את הפעילות התורנית המרשימה מנהל ביד רמה רב הקהילה הרב משה אסטרין בוגר ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה.

    הרב אסטרין אמר בטקס כי הפעילות התורנית נזקפת רבות לזכותו של מר מז'יבובסקי ראש הקהילה 'איש אשר רוח אלוקים בו שזוכה היום גם לחנוך את מקווה הטהרה שהוקם בתרומתו – אני נרגש לראות את התפתחותה ושגשוגה של הקהילה. זהו יום חג לנו במיוחד אבל גם ליהדות אירופה והעולם היהודי כולו שכאן מקימים מקווה טהרה זהו חזון אחרית הימים'.

     

    מקווה לוברצי צילום לוי נזרוב (10) חנוכת מקווה לוברצ'י חנוכת מקווה לוברצי חנוכת מקווה לוברצי חנוכת מקווה לוברצי חנוכת מקווה לוברצי צילום לוי נזרוב (2) חנוכת מקווה לוברצי



    0 תגובות