- רדיו קול חי - -

נתניהו בכנס הסייבר: "מונעים עשרות פיגועים בעולם בזכות ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) במליאה המרכזית בכנס ה- “Cyber Week”, באוניברסיטת תל אביב, על מעמדה ומקומה של ישראל בעולם הסייבר הבינלאומי, ראש הממשלה אמר כי ישראל היא בין חמשת המעצמות הגדולות והמתקדמות בסייבר, נתמיהו תיאר את התרומה לעולם במניעת טרור עולמי בזכות הסייבר הישראלי.

ראש הממשלה תיאר את התמורות שחלו בעולם האבטחה: "בעבר, דרכי ההגנה מפני חטיפות מטוסים היו באמצעות הצבת שומרים חמושים וכוחות ביטחון המוכנים לפרוץ למטוסים חטופים, ובאמצעות תעשיה שלמה שהתפתחה מאוחר יותר בישראל – מעצורים ממוכנים, מנעולים על דלתות הטייסים שמפרידים בין הטייסים ליתר המטוס ושומרים על ביטחון תא הטייס ועוד. זו דרך אחת להתמודד עם חטיפות והיא הייתה יעילה וטובה, אך יקרה מאוד".

והיום אמר נתניהו, "הנה דרך נוספת – מטוס שעשה את דרכו מסידני לאבו דאבי לא עמד בפני חטיפה – תוכנן לפוצץ אותו באוויר. אנחנו גילינו באמצעות פעילות הסייבר שלנו שדאע"ש מתכנן לעשות את זה ולכן התרענו על כך בפני המשטרה האוסטרלית והם מנעו את זה לפני שזה קרה. זו דרך יעילה יותר לעשות את זה".

ראש הממשלה הסביר מדוע חשף את המקרה המסווג הזה: "התקרית המסוימת הזו הודלפה לתקשורת ולכן אני יכול לדבר עליה. אם תכפילו זאת פי חמישים, זה יאפשר לכם להבין את תרומתה של ישראל למניעת מבצעי טרור גדולים, במיוחד בידי דאע"ש בעשרות מדינות. רוב המקרים האלה סוכלו הודות לפעילויות שלנו בסייבר".

לסיום אמר נתניהו: "זה משפיע על כל מדינה בעולם ועל כל אדם בעולם – לא רק בתעופה ותחבורה, בכל התחומים. ישראל ניצלה את ההזדמנויות ומתמודדת עם הסכנות ואנו מזמינים אתכם לנהוג כמונו בשותפות עמנו".