אוחנה: "הפוליטיזיציה של מערכת המשפט מכרסמת באמון"

    איתי גדסי 1 Comment on אוחנה: "הפוליטיזיציה של מערכת המשפט מכרסמת באמון"

    שר המשפטים אמיר אוחנה דיבר בעת כניסתו לתפקיד: "המחיר של ניצני הפוליטיזציה של שיפוט בית המשפט העליון כבר ניכר כיום והוא מתבטא בכרסום האמון בנייטרליות של ביהמ"ש בפלוגתות המשסעות את הציבור"

    ח"כ אמיר אוחנה צילום: פייסבוק
    10:23
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on מפתיע: ח"כ לזימי מדברת על "הקונספציה שקרסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים אמיר אוחנה נאם בטקס קבלת הפנים במשרד המשפטים: "זכות וכבוד גדולים נפלו בחלקי לעמוד לפניכם כאן היום בחיל, ברעדה וביראת כבוד אמיתיים, כשר המשפטים של מדינת ישראל, האמון על המערכת המשפטית, מעמודי התווך של הדמוקרטיה הישראלית. אני מגיע לכאן לא כזר למערכת המשפט, אלא כמי שחייו שזורים בחייה של מערכת המשפט. בעברי מאות ואולי אפילו אלפי שעות בית משפט. אני מגיע למקום שאני מעריך, מוקיר ומאמין בחזון שלו. פגשתי רבים מכם בימים האחרונים וגיליתי שמה שידעתי לא השתנה: יש במערכת המשפט, בפרקליטות, בייעוץ המשפטי לממשלה ובבתי המשפט אנשים חרוצים, מלאי ידע וחכמה, מקצוענות, מסירות ומודעות לשליחות הציבורית שבמילוי תפקידם".

    "זהו אחד ממשרדי הממשלה החשובים והמשמעותיים ביותר, כזה שלפעולותינו במסגרתו תהיינה קרוב לוודאי השפעות אורך, רוחב ועומק על החברה הישראלית כולה. אני מגיע בידיים חשופות, בלב פתוח ובנפש חפצה, לקחת אתכם חלק, ולבנות. לא תהיינה מחלוקות בינינו גם על החשיבות העליונה בחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".

    במהלך נאומו, ציטט השר אוחנה משפטנים, שופטים ונשיאי בית המשפט העליון לשעבר: "כבוד הנשיא המנוח של ביהמ"ש העליון, השופט משה לנדוי, האמין בכל מאודו שתפקידו הוא שופט, ולא מורה או מחנך הדור. בעיניו, זה היה מקור הכח של ביהמ"ש העליון, שהיה מעל לוויכוחים הפוליטיים – שמקומם בכנסת. המחיר של ניצני הפוליטיזציה של שיפוט בית המשפט העליון כבר ניכר כיום והוא מתבטא בכרסום האמון בנייטרליות של ביהמ"ש בפלוגתות המשסעות את הציבור. המדובר הוא באמון של חוגים שאינם כולם קנאים דתיים", מילותיו של השופט לנדוי", אמר אוחנה.

    השר ציטט גם מדבריו של כבוד נשיא בית המשפט העליון, השופט מאיר שמגר: "אנו מצהירים וחוזרים ומצהירים כי הנכס היקר ביותר שיש לרשות השופטת הוא אמון הציבור. חלילה לנו לפגוע בנכס יקר זה". אין המדובר בדברים שנאמרו בימים אלה, שנים מפרידות בינם לבין ימינו. האם ביכולתנו לומר ביושר כי אינם עוד רלוונטיים, כי אינם עדכניים, והאם נוכל לטעון ברצינות כי האומר אותם מדבר נגד שלטון החוק? אני מאמין באמונה שלמה כי יחד, ביכולתנו להביא את מערכת המשפט של מדינת ישראל, שיש מה להשתבח בה, לתפארתה ולימי הזוהר שלה. אם נשים לנגד עינינו את המטרה האסטרטגית של המשרד הזה, להעניק למדינה ולציבור שירותי משפט צודקים, הוגנים, יעילים – אני מאמין כי נצליח".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בהחלט כן התפקידים שלהם מלווים במערכות כוח אדירות ראה ראש הממשלה כתוצאה ממעמד זה נוצרים מצבים מורכבים ואמון הציבור מאד חשוב למערכת המשפט אחרת לאורך זמן היא לא תתקיים ויש מצבים שעמדת הכוח הזאת גורמת כמו בכל עניין למערכות יחסים של תן וקח ולכן עובד ציבור ברמה הזו חייב לעשות בדיקת פוליגרף אחת לשנה בכדיי שלא יוכל לתפור תיק או להוציא עמית מצרה מתוך עמדת כוח וזה חשוב מאד