- רדיו קול חי - -

הרב הראשי: "שבאים לגייר צריך לזכור את רות אבל גם את ערפה"

אמש (רביעי) התקיים יום עיון למורי ודייני מערך הגיור הממלכתי בבית קלקא בתל אביב. במהלך יום העיון התקיימה שיחה מיוחדת של הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו אשר תחום הגיור הועבר לאחריותו לפני מספר חודשים. ביום העיון השתתף גם ראש מערך הגיור הרב משה ולר והצוות הבכיר של מערך הגיור הממשלתי.

בדבריו הזכיר הרב הראשי את רות המואביה אשר התאמצה מאד בכדי להשתייך לעם היהודי ואכן הגיעה על שכרה כאשר ממנה יצא דוד המלך, אך ביקש לזכור גם את ערפה שלא החזיקה מעמד לאורך כל הדרך, על כן יש לבחון כל מקרה היטב ולהבין שגיור אינו רק תהליך אלא גם שינוי אורחות חיים לחלוטין.

יחד עם זאת הזכיר הרב הראשי ממכתבו של הגאון רבי אביגדור נבנצל רבה של העיר העתיקה בירושלים שמצוות ואהבתם את הגר הינה לא רק כאשר התהליך הסתיים אלא בכל אורך הדרך יש לזכור זאת ולהתייחס לאותם הבאים בשערי העם היהודי והוברר שכוונתם אמיתית בהתאם ולסייע בכל עניין לו הם נזקקים.

טרם השיעור נפגש נשיא בית הדין עם דייני הגיור אשר פועלים בצבא וביקש לשמוע מהדיינים על כלל הפעילות ועל האתגרים הרבים איתם הם מתמודדים במהלך עבודתם, הדיינים העלו סוגיות רבות העולות לפתחם וביקשו את הכרעתו של הנשיא בעניינם, במשך שעה ארוכה ישב הרב לאו עם דייני הגיור ונתן מענה והנחיות לכלל הסוגיות אשר עלו.

בסיום הישיבה בירך ראש מערך הגיור הרב משה ולר ואמר ״זכינו שנשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הולך איתנו יד ביד ומלווה אותנו בהכוונתו ובדרכו הייחודית צעד אחר צעד כאשר כל בעיה וכל שאלה זוכה להתייחסות במלוא כובד הראש ותוך שקילת כלל הצדדים ומתן מענה מפורט בכל עניין ועניין. אני רוצה להודות לרב לאו על כל הסיוע למערך הגיור ודאגתו הרבה למען שיפור וייעול המערך כל העת למען עם ישראל והבאים בשעריו״.