מרגש: "בזכותכם אבא מניח תפילין"

    קלמן טלר No Comments on מרגש: "בזכותכם אבא מניח תפילין"

    בתפילה מרגשת בכותל ובאירועים מיוחדים בירושלים חגגו כמאתיים מתלמידי רשת החינוך והקירוב 'שובו' את בר המצווה הם האזינו למשא הלבבי והמרתק של הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א וחגגו באולם 'נוה ירושלים' שם הוענקו להם ע"י הגר"ב פינקל ומנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן זוגות תפילין מהודרות מתנת נערי בר מצוה מארה"ב ואנגליה • בשבוע הקרוב: מבחן ארצי בגמרא לכל התלמידים בכל בתי הספר

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'בפרשת בהעלותך אנו רואים את הציווי של הכהן הגדול להדליק את המנורה בבית המקדש וגם אנחנו זוכים שהניצוץ היהודי שטמון בלבו של כל אחד דולק בזכותכם 'שובו', מנהלים מורים ומורות שלי, ומאיר לשלהבת גדולה שתבער לעד. ובזכות התורה הקדושה שהשבוע זכינו לחגוג את חג מתן התורה שזהו סוד קיומו של העם היהודי נזכה לשמור על הזהות היהודית שלנו ולהקפיד על שמירת התורה ומצוותיה… אני רוצה לספר לך שבזכותכם אני מקפיד ללכת בכל שבת לתפילה בבית הכנסת ביחד עם אבא שלי ולהקפיד על שמירת שבת בבית ואבי מקפיד על הנחת תפילין בכל יום בבית הכנסת ומיום זה אני זוכה להצטרף אליו למצווה חשובה זו – כך במונולוג ארוך ומרגש תיאר נער הבר מצוה אוריאן טולדנו תלמיד בית הספר 'שובו' באשדוד את חייו ותחושותיו בפני ראשי רשת החינוך והקירוב 'שובו' וכמאתיים נערי בר מצוה מורים מחנכים ומפקחים במסיבת בר מצוה השנתית שערכה להם הנהלת 'שובו' שע"י החינוך העצמאי, באודיטוריום 'נוה ירושלים' בשכונת הר נוף בירושלים.

    את המשא המרכזי במעמד המיוחד נשא הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א מראשי ישיבת מיר וחבר נשיאות רשת 'שובו'. 'כולנו בני אב אחד נחנו, ליבי גואה משמחה והתרגשות למראה אחיי ורעי היקרים והאהובים המקדישים את חייהם לתורה ולמצוות בהתעלות ובמסירות. כולנו חוליות בשרשרת הזהב של עם ה' המכבדים איש את רעהו ומכבדים שם שמיים – באתי כבן משפחה לשמוח עמכם הנהלת 'שובו' והנערים החביבים'. במסיבה הוקראה ברכתו של המשגיח וראש נשיאות הרשת הגה"צ רבי חיים ואלקין שליט"א שנבצר ממנו להשתתף במעמד.

    בשיאו של האירוע עליו ניצח והנחה בכישרון מפקח הרשת הרב ניסן קפלן, העניקו הגה"צ הגר"ב פינקל שליט"א מנכ"ל 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן והסגל לשלושים הנערים שהחודש חוגגים את היום הגדול בחייהם, זוגות תפילין מהודרות. התפילין נרכשו מתרומות תלמידים בארה"ב ובלונדון שהקדישו את כספי המעשר מהמתנות שקיבלו לבר המצווה לצורך רכישת תפילין מהודרות לילדי 'שובו'. הרב קפלן איחל לתלמידים הצלחה רבה במבחן הארצי המסכם בגמרא שייערך בשבוע הקרוב לכל התלמידים בכל בתי הספר של הרשת.

    רגע מרגש במיוחד נרשם שעה שאחד התלמידים אוריאן מזרחי מביה"ס 'שובו' בת ים ביקש לומר כמה מילים. 'לאבי יש גלידריה בעיר גדרה שהייתה לצערי פתוחה גם בשבת. אמרתי לאבא; אעשה כל מה שתרצה כדי שתסגור את החנות בשבת' ואבא נעתר לבקשתי. אני רק רוצה להודות לכם. 'שובו', כי זה בזכותכם!'. תלמיד ביה"ס 'שובו' מנתניה ביקש אף הוא לומר מספר מילים. 'חיפשתי מקום לימודים עם יהדות – אמר נער החמד מתן מרדכייב – וזכיתי לבית עם יהדות'. את המסיבה המיוחדת הנעים הר"ר יונתן ניצן שתיבל בשירתו האומנותית בתאורה באוירה מתאימה ובצלילי נשמה דברים חמים על הרגש היהודי לתורה ולמצוות ובמיוחד לתפילין שבת צניעות וקדושה.

    את החגיגה המרהיבה פתחו נערי הבר מצוה מבתי הספר של הרשת מהערים; נתניה ראשל"צ עכו בית שמש לוד אשקלון פתח תקוה חדרה אשדוד מבשרת ציון יבנה והוד השרון בתפילה מרגשת בכותל המערבי. את פני התלמידים קידמו רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג רבי שמואל רבינוביץ. סמנכ"ל הרשת הרב דוד איבגי. הרב יצחק שוורץ בוחן בחינוך העצמאי ומפקח ברשת 'נתיבות משה', מנהלי בתי ספר והסגל החינוכי.

    לאחר התפילה וקבלת עול מלכות שמיים אמר הרב גוטרמן כי הוא נרגש לראות את הרצינות של התלמידים בתפילה ליד שריד בית המקדש. 'אני מבקש להביא את ברכתם של יו"ר 'שובו' מארה"ב; הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך ויו"ר 'שובו' אירופה' הרב דויד בלאכמן לכם נערי המצווה ולהודות להם בשמכם בהזדמנות זו על הסיוע שהם נתנו לאירוע זה ועל הכח הרב שהם משקיעים מאונם ומהונם למען הרשת'.

    צילום סטילס: דובי קורן



    0 תגובות