התושבים יכריעו: נצרת עילית תחליף שם?

    ישראל בן צבי No Comments on התושבים יכריעו: נצרת עילית תחליף שם?

    האם שם העיר נצרת עילית ישונה לנוף הגליל? תושבי העיר יצאו היום להחליט | ומה דעת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי?

    צילום: Nati Shohat / Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר נצרת עילית נערך היום (שלישי) משאל בקרב התושבים בשאלה האם לשנות את שמה של העיר מנצרת עילית לנוף הגליל. את היוזמה לשינוי שמה של העיר, הניע, שוב, לאחרונה ראש העיר רונן פלוט בברכתם של רבני העיר והקהילות החרדיות שעברו בשנים האחרונות להתגורר בה.

    המשאל נפתח בשעה 10:00 וינעל בשעה 20:00 ובו יוכלו להשתתף כל תושבעי העיר מגיל 17, ויתבצע באמצעות עשר קלפיות שהוצבו אתרים מרכזיים בעיר.

    אחת הסיבות המרכזיות שבגינה מבקש פלוט לשנות את שם העיר היא הבלבול שהשתרש ובבלבול בין העיר נצרת עילית לעיר הערבית נוצרית, נצרת. עד כדי כך ששרים בממשלה וחברי כנסת התבלבלו לא אחת וסברו כי נצרת עילית היא שכונה של העיר נצרת.

    לדברי ראש העיר תדמית העיר נפגעת בכך שנחשבת בעיני רבים כשכונה של העיר נצרת הן מבחינת משיכת תושבים לעיר והן בבחינת השקעות ותיירות שהער מבקשת להביא אליה בין היתר בזכות הנופים הסובבים אותה.

    f2ddb1d0-8252-4c83-81d1-210fa23cc9ae 5e6c3d3a-c60e-4a23-96f6-b7390c22f0eb

    0e1a41a8-d331-4100-8ebf-53b99cfd7f32

    תמריץ משמעותי לשינוי העיר הוא העובדה כי בשלוש השנים האחרונות עברו להתגורר בעיר קהילות חרדיות רבות והעובדה כי שם העיר דומה לשם עבודה זרה מפריע לתושבים ואינו מתאים לאופי העיר הנוכחי וחיי התושבים בה. רבני בהעיר מכל מעדות פרסמו מכתבים שונים המבקשים מהציבור לצאת ולהשתתף בהצבעה בכדי להביא לשינוי שם העיר.

    מוקדי ההצבעה בעיר הם בבית העירייה, סב סנטר הר יונה, מועדון סבא נכד מריו לזניק, הר יונה ג', מתנ"ס הכרמים, בית קק"ל למצוינות, מרכז יום לקשיש תירוש, מתנ"ס גורדון, מתנ"ס בגנו (בית לגדול טוב) ומרכז הצעירים. בנוסף, בימים רביעי וחמישי תעבור קלפי ניידת בין המפעלים, הגדולים לטובת הצבעה של עובדים המתגוררים בעיר.



    0 תגובות