בשל העתירה: היועמ"ש לכנסת ויתר על הגדלת הפנסיה שלו

    איתי גדסי No Comments on בשל העתירה: היועמ"ש לכנסת ויתר על הגדלת הפנסיה שלו

    פרשת הפנסיה המוגדלת של יועמ"ש הכנסת: לאחר שהוגשה עתירה נגד ההחלטה לאשר פנסיה מוגדלת ליועמ"ש לכנסת איל ינון. הודיע האחרון כי הוא מוותר על ההגדלה

    צילום: דוברות הכנסת
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הודיע לבג"ץ היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, כי הוא מוותר על הגדלת הפנסיה החודשית שלו – לאחר פרישתו, זאת במסגרת עתירה שהוגשה נגד התיקון לחוק הפנסיה שלו.

    כזכור, בחודש יוני 2018 הובילה הכנסת תיקון שנועד להיטיב את גמלת הפנסיה ותנאיו הסוציאליים של היועמ"ש ינון. התיקון עסק בשני סעיפים: 1. הגדלת אחוז הפנסיה התקציבית שאמורה להשתלם ליועמ"ש הכנסת, כך שתתאם לאחוז הפנסיה התקציבית המשתלמת ליועץ המשפטי לממשלה ולשופט עליון, כך שבמקום שתעמוד על 2% לשנת העסקה, תהא היא לפי 7% לשנת העסקה;

    1. הקביעה כי יועמ"ש הכנסת יהיה זכאי לפנסיה מעת סיום תפקידו – מבלי שיצטרך להמתין לגיל הפנסיה הקבוע בחוק.

    עתה, כאמור, מודיע היועמ"ש ינון לבג"ץ כי הוא מוותר על הגדלת הפנסיה. עם זאת, ינון לא התייחס בהודעתו לסוגיית קבלת הפנסיה עם סיום הקדנציה.

    עו"ד שגית בידרמן מסרה היום: "החלטתו של יועמ"ש הכנסת להודיע לבג"ץ כי לא יבקש להחיל על עצמו את התיקון המבקש להגדיל את קצבתו היא החלטה ראויה וטוב שנתקבלה – גם אם מאוחר. אנו שבעי רצון על כך שנחסכה מהכנסת ומבית המשפט העליון מבוכה רבה הכרוכה בעיסוק אישי ופרטני בקצבת הזקנה של אדם פרטי – יהא אשר יהא. על מחוקקי ישראל לפעול לרווחתם של כלל הציבור בישראל ולא לרווחתם של קומץ מקורבים אשר ידם משגת למוקדי הכוח המאפשרים ביצוע מהלכים המיטיבים עימם אישית על חשבון הציבור הרחב".



    0 תגובות