פוטין שיגר ברכת יום הולדת לרבה הראשי של רוסיה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פוטין שיגר ברכת יום הולדת לרבה הראשי של רוסיה

    "אתה תמיד עמל במרץ ובהצלחה לפיתוח החיים של הקהילה היהודית ברוסיה" – כותב נשיא רוסיה בברכתו | בנוסף קיבל הרב אגרות ברכה גם מראש ממשלת רוסיה ואישי ציבור רבים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "לכבוד הרב הראשי של רוסיה רבי בערל לאזאר, קבל נא את ברכותיי לרגל יום הולדתך ה-55" – במילים אלו פותח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, את אגרת ברכתו ששיגר אל רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, לרגל יום ההולדת ה-55, מספר סמלי וחשוב במסורת הרוסית.

    "אתה תמיד עמל במרץ ובהצלחה למען חיי הקהילה היהודית ברוסיה, בתחומי החינוך, הרווחה והחסד. פעילות כה אחראית וחשובה, של דאגה כנה לאנשים ולצרכיהם. תרומתך האישית לחיזוק האנושות – כל זאת העניק לך מוניטין טובים. אני מאחל לך הצלחה בכל מעשיך, בריאות וכל טוב". מסיים נשיא רוסיה את ברכתו האישית, שנשלחה אל לשכתו של הרב הראשי במרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" המפורסם שבמרכז מוסקבה.

    "רבני רוסיה, ראשי קהילות ואישי ציבור רבים שיגרו גם הם את ברכותיהם לרב הראשי, ובהם ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב שכותב בין השאר: במשך שני עשורים אתה – המנהיג הרוחני של הקהילה היהודית של מדינתנו. אתה רכשת כבוד לא רק בין היהודים, אלא גם בין אנשי דתות אחרות. אמונתך החזקה, ידיעותיך וחכמתך מאפשרים לך לקבל תמיד החלטות מאוזנות, להתמודד בהצלחה עם אתגרי התקופה ולהתגבר על המכשולים בכבוד. בזכותך פועלים בערים רבות של רוסיה בתי כנסת, מרכזי חסד, בתי ספר ומרכזים קהילתיים יהודיים.

    "הקהילה היהודית עצמה, מציינת את האירוע בתאריך היהודי, בהתוועדות חסידית גדולה ומיוחדת, בהשתתפות קהלים גדולים, שיביעו את הערכתם והוקרתם, על נס תחיית יהדות רוסיה ויהודיה", כתב פוטין.



    0 תגובות