דרעי: "אם אני יכול ללמוד תורה – כל אחד אחר יכול"

    עמית דניאל 1 Comment on דרעי: "אם אני יכול ללמוד תורה – כל אחד אחר יכול"

    רגע לפני כניסת חג מתן תורה שוחח בצלאל קאהן עם יושב ראש ש"ס שר הפנים אריה דרעי על לימוד תורה, קביעת עתים וחיי תורה בצל השנה הפוליטית הסוערת | "אפילו בשעת משא ומתן דעתי עליה.."

    צילום: בעריש פילמר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושת ימי ההגבלה. שר הפנים אריה דרעי קיים עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" שיחה נטולת פוליטיקה. השיחה, שעסקה בלימוד התורה וחשיבות קביעת העתים, הוציאה מדרעי את הישיבישער שבו. "נכון שכל השנה זה לא חג השבועות אבל אם כל יום אדם לא מקדיש ולו מעט, כל אחד לפי אפשרותו, אז כשהוא מגיע לחג השבועות, הוא אומר לבורא עולם אמנם לא תורתי אומנותי אבל אני מחובר", אומר דרעי.

    ברקע השנה הטרופה הזו מבחינה פוליטית, אומר דרעי: "אני אדם עסוק ובשנה האחרונה זו מערכת הבחירות הרביעית שאנחנו עוברים ואין דקה פנויה, אבל חייבים לקבוע לעצמנו הספק של לימוד". בעיניו של השר, היצר הרע מתבטא בעיקר על ידי מכשירי הפלאפונים והוא לא מדבר על סמארטפונים. "היצר הרע של הדור שלנו זה הפלאפון ואני חלילה לא מדבר על לא הטלפון הכשר. הוא איבד לנו את כל הריכוז. התמכרנו לזה שאין לנו ריכוז בתפילה. אנחנו כל הזמן רוצים לדעת ולדעת ולהיות מחוברים. בתחבולות תעשה לך מלחמה, מה שאני מצאתי לעצמי, זה לקום בבוקר מוקדם, לפני שמתחילים כל האסמסים והטלפונים. אלו השעות הטובות ביותר לתפילה".

    דרעי מוסיף ואומר: "לבד מזאת צריך לקבוע הספק. דף יומי, הלכה, כל אחד מה שליבו חפץ. זו החובה שלנו".

    בהמשך השיחה, סיפר השר דרעי על השבת כמרכז תורני שבועי. "השבת היא המרכז. אין פלאפון בכלל. זה הזמן שאפשר לנצל בצורה הטובה ביותר. אתה מגלה אחרי הארוחות ולפניהן ובכלל בשבת יש הרבה זמן ללימוד. אתה מגלה שעות שאתה עוסק בלימוד. אתה מבין שבפרק וחצי ביום אתה מסיים משנה ברורה בשנה".

    "כשאתה לומד שמירת הלשון כל יום אז זה אחרת. אתה לאט לאט חושב על דיבור שאתה רוצה לדבר. אני מחייב אנשים אחרים. אם אני יכול, כל אחד אחר יכול", סיים השר דרעי את דבריו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריך ואשרי חלקך שזכית להמנות בלומדי התורה♪♫♬♪