התרגיל שחשף נתניהו וגרם לפיטורי השרים \\ איתי גדסי

    איתי גדסי No Comments on התרגיל שחשף נתניהו וגרם לפיטורי השרים \\ איתי גדסי

    המספר המדויק של המצביעים למפלגות החרדיות יחזור על עצמו? התרגיל שגרם לנתניהו לפטר את בנט ושקד והרעיון שגדול מראש הממשלה הבלתי מנוצח | איתי גדסי עם נקודות ציו ממסדרונות הכנסת

    גדסי צילום: יעקב כהן
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיקת קנקנים
    507,324 בני אדם קידשו שם שמיים בבחירות האחרונות לכנסת, והצביעו למפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס. למעלה מחצי מיליון איש שאמרו בקול רם וברור, אנחנו נשמעים לדעת תורה, והפריכו באחת את תאוריות ההתפרקות של הציבור החרדי בארץ ישראל.

    ושמעתי מאחד המגידי מישרים, שעכשיו, עומדים אנחנו בפתחה של מערכת בחירות חדשה, אשר היא בגדר "ה' צדיק יבחן.." אמר רבי יונתן: הקדר שרוצה להראות עד כמה כליו חזקים, מקיש עליהם מספר פעמים כדי להראות שהכלי חזק. כך כעת מגיעים אלינו בחירות החדשות, כדי להראות לכולם שאנו מקדשים שם שמיים שוב ושוב כבדיקת הקנקנים (בראשית רבה).

    עת לשתוק
    הנטייה הטבעית שלנו כעת היא להגיב לליברמן בחריפות, האדם שפער את פיו נגד כל הקדוש והיקר לנו, נושא חילולי השבת, הגיוס, ועוד ועל כך מנע את הקמת הממשלה. אך בפועל זו טעות, משום שאנו משחקים לידיים שלו, זה בדיוק מה שהוא רוצה, עימות על רקע דתי, לקושש קולות חילונים ולחזק את כוחו. ישכילו חברי הכנסת החרדים אם יותירו את המלאכה בידיו של ראש הממשלה נתניהו שדואג לעמת את ליברמן בנושא אחד, שמאל ימין, להבהיר לכולם שליברמן הוא שמאל, מפיל ממשלות ימין סדרתי, ולהרחיק אותו מליטרת המנדטים שהוא בנה עליהם.

    נתניהו ווינר?
    העובדה שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה, היא לא עוד מכה קלה בכנף, ההילה של נתניהו כווינר בלתי מנוצח, קוסם ואשף פוליטי – נסדקה. כולם חיכו לקסם שיופיע, עד הרגע האחרון של ההצבעה על פיזור הכנסת בחצות. גם נתניהו חשב שזה יעבוד לו, ושלח מבט מצמית לעבר אבי גבאי וטל רוסו שהצביעו בעד פיזור הכנסת, מבט שמבהיר שהוא בנה על כך שעד הרגע האחרון השניים יערקו לכיוונו, ויצילו את עצמם ואותו מפני בחירות חוזרות.

    ביבי לא רגיל להפסיד, והשאלה היא האם הפעם יצליח במשימתו, להביא 61 מנדטים גם בלי ליברמן? נצטרך להמתין ארבעה חודשים כדי לדעת את התשובה. לפחות במינוי מבקר המדינה זה הצליח לו, ונתניהו מיהר לשגר הודעות שיבהירו כי מדובר בניצחון אישי שלו, ועל שיחות הטלפון שערך בשכנוע חברי הכנסת להצביע בעד אנגלמן לתפקיד המבקר.

    פיטורי בנט ושקד
    קולמוסים רבים נשברים בשאלה מה הביא את נתניהו לפטר את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, אם העובדה שלא נבחרו לכנסת ה-21 גרמה לכך? מדוע לא פיטר את איוב קרא, אורי אריאל ויצחק וקנין?

    בימים אלו, לאחר ההפסד בניסיון לבניית קואליציה, וערב הבחירות לכנסת ה-22, הפראנויה עובדת שעות נוספות. כשנתניהו שמע שהשר חיים כץ מאנשי גדעון סער, מציע לצרף את איילת שקד לליכוד, נדלקו הנורות האדומות, ונתניהו מיד חושד איפה התרגיל. תוסיפו לכך את יועציו מבית שכבר ידועה "אהדתם" לזוג מהימין החדש, וקיבלתם את הפיטורים לאלתר. האם בעתיד הם יהיו איום גדול יותר? נתניהו סובר שהאזרח בנט יוכל להזיק פחות מהשר בנט.

    נתניהו גדול מהרעיון?
    אחד העיתונאים הכי מזוהים עם נתניהו, הוא שמעון ריקלין, הוא גם אחד העיתונאים שקיבלו הכי הרבה שיחות טלפון ותדרוכים מנתניהו בשנים האחרונות. השבוע, לאחר שנחשף כי הציע את תיק המשפטים לח"כ שלי יחימוביץ, פרסם ריקלין הודעה בה תהה "האם נתניהו גדול מהרעיון". "האמת שאני מבואס, אני נלחם כמו אריה במערכת המשפט אבל נתניהו הציע את המשפטים ליחימוביץ'". האם נתניהו הגדיש את הסאה בפנייתו למו"מ עם מפלגת העבודה? יתכן.

    הטור פורסם ב"קו עיתונות דתית"



    0 תגובות