מהפכות עושים בשקט – ובענווה

    בצלאל קאהן 2 Comment on מהפכות עושים בשקט – ובענווה

    האמירה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעניין המשפט העברי עוררה סערה – כצפוי – אך השאלה היא לא האם הוא צודק או לא אלא האם העיתוי נכון או שמא, פחות?

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ מאיחוד מפלגות הימין עורר השבוע סערה חדשה-ישנה. סמוטריץ הצהיר, כי אם יהיה שר המשפטים בממשלה הבאה, הוא יפעל להשיב את משפט התורה על מכונו. "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שיצר כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה את ההלכה הוא אהרן ברק וקבוצת שופטים קטנטנה שלא נבחרו זה בסדר? שאל סמוטריץ, והמערכת הפוליטית והתקשורתית, בעיקר משמאל, החלה בזעקות "גיוועלד" נגד האיש שמנסה לכונן כאן מדינת הלכה, חלילה וחס, השם ירחם.

    אז ראש הממשלה נתניהו כבר מיהר להבהיר שלא תהיה כאן מדינת הלכה, ואף אחד הרי לא חושב שתהיה כאן מדינת הלכה עד ביאת המשיח, אבל הסיפור הזה מלמד כמה דברים: דבר ראשון: תראו כמה השמאל קופץ ונבהל מכל פיפס פוליטי מהצד הימני, שבא לשבור חזק את ההגמוניה הסגורה והמתנשאת של מערכת המשפט ואכיפת החוק במדינת ישראל. זעקות השבר והגיוועלד שלהם על כל מה שהימין מנסה לשנות כאן, מלמד עד כמה עמוק השבר הזה, עד כמה השתלטו כנופיית אנשי אהרן ברק על המערכת, וחובה לתקן אותה כמה שיותר מהר.

    אבל מאידך, האמירה הזו של סמוטריץ מלמדת עוד משהו: חברי הכנסת, בעיקר מימין, צריכים קצת יותר ענווה, קצת להנמיך את הלהבות.
    המשפט הידוע על "מי שמדבר לא עושה ומי שעושה לא מדבר", צריך לעמוד מול עיניהם של נבחרינו, בעיקר שומרי התורה והמצוות.

    מהפכות עושים בשקט, לא בקול רעש גדול. ובענווה.



    2 תגובות

    מיין תגובות