הדור הבא של התחבורה בירושלים: הופקדו התוכניות להקמת רשת רכבות קלות
בנצי לייזרוביץ No Comments on הדור הבא של התחבורה בירושלים: הופקדו התוכניות להקמת רשת רכבות קלותהקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ על תוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, מהווה כשלוחה לקווים הירוק והאדום ברשת ה- JNET (הנבנית בימים אלה), שלוחה אשר תשרת תיירות, קריית הממשלה, מוזיאונים ומבנים ציבוריים במתחם הרחובות קפלן/רבין/רופין
התכניות האחרונות
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"
- זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"
- גלנט וגנץ מערימים קשיים; נתניהו מציג פתרון מפתיע
- מעבדות לחירות: דרשת שבת הגדול של הרה"ר הג"ר דוד לאו שליט"א | צפו
- מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח
תגיות
אבני דרך נוספות להקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים: הופקדו התכניות להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב (שלוחת המוזיאונים) והקמת "דפו-מלחה", מרכז תחזוקה, תפעול ואחסנת כ-51 רכבות עבור הקו הכחול.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנחנו הולכים ומתקדמים ובונים את התחבורה בירושלים לדור הבא. ירושלים מצויה כיום בתנופת פיתוח תחבורתי המציבה אותה כעיר המתקדמת בארץ גם מבחינה זו. מתוכננות לקום שלוחות נוספות של הרכבת הקלה בכל רחבי העיר, כך שהתושבים והמבקרים יוכלו ליהנות מזמינות תחבורתית, מזמני נסיעה קצרים, גודש מופחת בכבישים, אוויר נקי יותר ומהתחדשות עירונית מרגשת. וזוהי רק ההתחלה".
צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים הפקיד היום להתנגדויות בוועדה המקומית של עיריית ירושלים, בראשות סגן ומ"מ ראש העיר, מר אליעזר ראוכברגר את התכנית להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב של הרכבת הקלה ואת התכנית להקמת "דפו מלחה".
הקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ על תוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, מהווה כשלוחה לקווים הירוק והאדום ברשת ה- JNET (הנבנית בימים אלה), שלוחה אשר תשרת תיירות, קריית הממשלה, מוזיאונים ומבנים ציבוריים במתחם הרחובות קפלן/רבין/רופין.
המקטע המערבי יכלול ארבע תחנות להעלאת והורדת נוסעים: הראשונה, בצמוד לבניין הביטוח הלאומי בשדרת שז"ר, תחנה שתקשר בין הנוסעים בקו הירוק של רשת ה- JNET. התחנה השנייה תמוקם בסמוך לבית המשפט העליון, מיקום התחנה השלישית יהיה בסמוך למשכן הכנסת והתחנה הרביעית תמוקם כתחנת קצה במוזיאון ישראל. במקום זה יוקם חניון תת קרקעי לאוטובוסים ולרכבים פרטיים ומעל לחניון תוקם כיכר עירונית במרחב ציבורי רחב היקף אשר תהווה נקודת מפגש עבור כל מוסדות התרבות שסביבה ופלטפורמה לקיום אירועי תרבות ברמה הלאומית.
תכנית נוספת שהוגשה היום לוועדה המקומית של עיריית ירושלים הנה התכנית להקמת הדפו- מתחם לתפעול, אחזקה ואחסנה מסילתי עבור הקו הכחול . הדפו העתיד להיבנות ימוקם בצמוד לתחנת רכבת ישראל במלחה, ישתרע על שטח של 73 דונם ויכלול שטחי אחסנה לרכבות, שטחים תפעוליים, מבני משרדים וגג עם שטחים ירוקים. הדפו יכלול שני מפלסים ומיועד לאחסנה, טיפול ואחזקה של 102 קרונות (51 רכבות הבנויות מ 2 קרונות).
כאמור, הקו הכחול יתחיל בשכונת רמות, ימשיך אל שדרות גולדה מאיר והר חוצבים, ייכנס למנהרה ברחובות שמואל הנביא, יחזקאל ושטראוס, יחצה את רחוב יפו אל רחוב המלך ג'ורג', רחוב קרן היסוד, ימשיך אל דרך חברון-תיאטרון החאן ויסתיים בשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט והתרבות, שכונת הקטמונים ועמק רפאים במושבה הגרמנית, שם תתאחד עם הקו הכחול עד שכונת רמות.
מלא את פרטיך
האימייל לא יוצג באתר.